Inloggen
voeg je autobiografie toe

Autobiografieen

Zittend

Zittend aan de zijkant omdat de bus met kinderen wel vertrok zonder mij, er was geen geld voor het schoolreisje en dus bleef ik op school alwaar een leerkracht die eveneens achterbleef zich die dag over me ontfermde.

Zittend op de stoep, omdat er niemand thuis was en er buiten gewacht moest worden voordat er iemand de deur open deed.

Zittend wachtend op een stoel, ben ik aangenomen of is het toch die ander?
Zitten in de bus, met daarin de sticker: opstaan voor iemand die ouder is of slecht ter been.

Zittend, wachtend op je beurt, wachten tot het kind van schoolkamp terug komt, de week duurde lang.
Zittend wachtend op de uitslagen van diverse onderzoeken, zal het wel - zal het niet, zal het wel, zal het....niet?

Zittend, wachtend, zittend afwachtend aan de oever van de rivier, kabbelend water.

Zittend wachtend aan de rand van de afgrond: of kwam dat nou vele malen later?

Zittend, wachtend zittend afwachtend, niet lang meer.

Schrijver: An Terlouw, 20 oktober 2015


Geplaatst in de categorie: emoties

2.5 met 2 stemmen 90



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
I.Broeckx
Datum:
21 oktober 2015
Beste An,
Men zegt wel eens: het hele leven bestaat uit wachten. En het wachten kan vaak het allermoeilijkste zijn. Ik wens je daarbij heel veel kracht, moed en sterkte toe. Meer kan ik niet doen, maar ik weet uit ervaring hoe zwaar het is

Liefs

Ineke

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)