Inloggen
voeg je autobiografie toe

Autobiografieen

Melig gezwets

Mijn eega vraagt steevast na het eten al: wat eten we morgen? Of hij dat nou doet omdat ie nergens anders over praten kan, vermeldt de historie niet, maar gisteren antwoordde ik: boontjes, piepers en een bal - of: piepers, een bal en boontjes, maar wat ook kan: is een bal, boontjes en piepers. Nog een optie is: sla, piepers en een bal, maar ook, piepers, sla en een bal of: een bal, piepers en sla.

Hij kijkt me een tikkie aan of ik de weg kwijt ben maar in wezen wordt me die vraag telkens gesteld en ben ik er een soort van klaar mee.
Heb je nog meer, vraagt hij dan: en ik begin, pizza, met salami, een hawai, of een tonijn. Nog meer verbolgenheid komt mijn kant op.

O ja, we kunnen ook patat eten, maar wetend dat ie dat het liefste eet op onze 'vrije dag' zeg ik dat niet, want ik hou niet zo van patat....en dus, na een lange discussie zegt hij vandaag: we eten pizza zei je?

Schrijver: An Terlouw, 3 augustus 2016


Geplaatst in de categorie: voedsel

4.0 met 2 stemmen 90



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)