Inloggen
voeg je autobiografie toe

Autobiografieen

Gezelligheid zit in de drank, jawel

Na de koffie met gebak tijdens de verjaardag wordt de boel afgeruimd, wat naar de vaatwasser kan, verdwijnt erin en wat met de hand dient te worden gedaan, krijgt een sopje in het aanrecht of is het DE aanrecht? Ik hou het op HET aanrecht, wel zo gemakkelijk.

Intussen (volle kamer) gaat een van de familieleden met een blocnootje en een pen de kamer door om te vragen wat de mensen willen drinken. Van whisky naar jenever, rum-cola, een advocaatje naar een witte wijn, we zwaaien af naar een 'doe mij maar een portje' naar een roseetje, maar wel lekker koud hoor....

Dan komen de soorten pils aan bod, de ene wilde Heineken, twee wilden een hertogje en eentje was bob, ik denk: wat is dat voor drank, nee sufferd, omdat ie de BOB was, wilde hij een alcoholvrij pilsje...

Dan de vraag aan mij, doe mij maar ranja, de hele kamer valt stil. Jawel stil, de stilte was oorverdovend, één persoon schiet in de lach, wat vraag jij nou? Nou ja, ik wilde gewoon limonade, zonder prik en dus vraag ik om ranja, maar een glas water is ook goed....

Wat neerbuigend word ik bekeken, dat doet me hoegenaamd niks, ik hou niet van alcohol, ooit wel, maar nu al een jaar of tien niet meer. Dus ik vraag om ranja, en weet je: vóór de alcohol in de glazen stond, werd er al gelachen, om de ranja. Dat was een voordeel, want normaal denken de meesten: dat de lol in de alcohol zit, maar dat is even niet zo....

Denk daar maar aan als je de kater de andere dag de baas moet worden!

Schrijver: An Terlouw, 20 augustus 2016


Geplaatst in de categorie: verjaardag

3.7 met 3 stemmen 133



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)