Inloggen
voeg je autobiografie toe

Autobiografieen

Ik vind jou lief

“Ik vind jou lief”, zegt Charlotte, mijn kleindochter, volkomen onverwacht tegen mij terwijl we samen hand-in-hand lopen te wandelen. Ik kijk het blonde huppeltje van nog geen vier jaar vertederd aan met misschien wel iets van: Waar is de dubbele bodem?
Want laten we wel zijn, hoe vaak gebeurt het dat iemand “Ik vind jou lief” tegen je zegt als uiting van een op onbaatzuchtigheid gebaseerd gevoel? Dat gebeurt, denk ik, niet zo vaak. Maar, nee hoor, er zijn geen snoepwinkels, ijscokarretjes of andere impulsartikelen aanbiedende kraampjes te bekennen. We lopen gewoon met ons tweetjes hand-in-hand te wandelen in een warm voorjaarszonnetje. Mijn kleindochter Charlotte en ik. En ik krijg het mooiste compliment dat je van iemand kunt krijgen. Een compliment dat op een subtiele manier iets totaal anders uitdrukt dan dat andere veel vaker gehoorde gezegde “Ik hou van jou”.

Schrijver: hans uil, 26 augustus 2016


Geplaatst in de categorie: liefde

3.5 met 6 stemmen 84



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)