Inloggen
voeg je autobiografie toe

Autobiografieen

Youp en de TV

Zo ging ik eerder naar bed dan eega, hij zat een film te kijken en ik dacht: eventjes het nieuws zien...maar al zappend komt Youp in beeld. Ik heb wat met Youp, hij is raak, treffend, soms grof en vaak heel grof maar ook zacht (jawel echt wel) en ik geniet van het feit dat ie het over een wigwam heeft, hij daar in ligt, terwijl ie zelf op het podium laat zien HOE hij dan in die wigwam ligt.

Knetter, knetter, plof, nee, dat deed Youp niet, dat deed mijn TV, licht op rood, terwijl Youp op het podium lag. Ik druk op diverse knopjes van de afstandbediening. Niks, nada, noppes. Youp ligt dus nog steeds in zijn wigwam en het nieuws, tja dat moest ik binnen maar even gaan bekijken.

Televisie dood, morsdood welja dat kan er ook nog bij, nog geluk dat we er twee hebben, maar het is zo heerlijk om net voor je gaat slapen eventjes t.v. te kijken en al helemaal als Youp dan nog voorbijkomt. Ach het is niet anders, dan maar eventjes zonder...

Maar weet je soms heeft een mens een beetje geluk nodig en dat kwam vandaag toevallig voorbij in de vorm van een envelop. De belasting had een foutje gemaakt ( ja ja, dat doen ze wel eens, echt waar) en we kregen dus geld terug, je leest het goed...we kregen geld terug...eindelijk een soort van gerechtigheid...

Dus wat heb ik net gedaan? Een nieuwe tv besteld en hij komt morgen al, is dat mazzel of niet. Wie weet komt Youp weer voorbij, liggend in zijn wigwam....

Schrijver: An Terlouw, 26 augustus 2016


Geplaatst in de categorie: hobby

3.7 met 3 stemmen 77



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)