Inloggen
voeg je autobiografie toe

Autobiografieen

Insteken, omslaan

Breien, wie kent het niet, 't tikken van de naalden tegen elkaar, dat rustige geluid wat veroorzaakt werd doorgaans door oma's en moeders. Truien die van het ene naar het andere kind gingen, tot ook de laatste er echt ' uitgegroeid was' dan werd het rigoreus.

De trui moest worden uitgehaald en wanneer je de mazzel had, om thuis te zijn, werd je als kind ingezet als: een staande uithaal-trui-wol-standaard. Geen lamme armen, want je kreeg geheid: omhoog die armen...wat een job, maar alles voor het goeie doel, nl.een andere trui, insteken omslaan, doorhalen af laten glijden...

Als de trui helemaal was uitgehaald en jij de armen in de normale stand mocht houden, werd de wol gewassen, gedroogd, en er werd weer een bol van gedraaid...de steken werden opgezet en jawel: insteken, omslaan, doorhalen- af laten glijden...

Stichting hergebruik is volgens mij toen ontstaan, dat moet haast wel, de tijd was niet anders, iedereen deed het, maar volgens mij is er niemand meer die te horen krijgt: armen omhoog....wol ophouden...

Insteken, omslaan, doorhalen en af laten glijden...

Schrijver: An Terlouw, 12 november 2016


Geplaatst in de categorie: hobby

3.7 met 3 stemmen 45



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)