Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Doodstraf

Al een tijdje niets meer vernomen van Bin L..
Een heleboel mensen denken dat hij of dood is of nog in één of andere grot zit.

Het verwondert me dat iedereen schijnt te denken dat die man daar nog zit. Alsof hij echt zal zitten wachten op binnenstormende Seals en Sas die hem naar Justice zullen brengen, wat in Amerika een ander woord is voor doodstraf.

Nee, ik denk dat die Bin L. al jaren geleden zijn baard heeft afgeschoren, zijn tafelkleed heeft verwisseld voor een Armanipak en nu doodgemoedereerd in Hawaï achter een Pinobinlada zit te genieten in het zonnetje, of op de boulevard, op zijn rollerskates slalommend tussen de Amerikaanse toeristen zijn vertier zoekt.

Over de doodstraf gesproken. Bin L’s collega Saddam Hoessein is tot de doodstraf veroordeeld. Door de strop nog wel.
De wereld heeft daar verheugd op gereageerd. Amerika en Groot Brittannië reageerden louter instemmend.

Het Witte Huis huis sprak over ‘een goede dag' voor het Irakese volk.

Premier Balkenende reageerde ook al instemmend op het vonnis. Ik citeer even: “Dit is een oordeel dat recht doet aan wat deze dictator gedaan heeft”. Hij voegde er overigens aan toe dat ons land tegen de doodstraf is(??)

Tuurlijk JP. Zo ken ik je weer. Twee tegenstrijdigheden in één zin proppen. Zoals je altijd doet.

Als Balkenende op een feestje rondloopt strooit hij ook altijd met die dubbele bodems:
’Mag ik je een sigaret aanbieden collega Remkes? Maar ik ben wel tegen roken hoor’ of ‘neem nog een borrel collega Bos en o ja, gaan wij morgen nog die wet doorvoeren, die drank verbiedt?’

Een oordeel dat recht doet, zegt Balkenende, de man die leider is van een Christelijke partij.
Een partij die de bijbel mede als leidraad gebruikt. Een bijbel dus waarin staat; ik citeer:
“Gij zult niet doden”
Of deze oneliner: ”Gij zult geen kwaad met kwaad vergelden”.

Lijkt mij duidelijk en voor geen andere uitleg vatbaar.
Je kunt dus niet tegen de doodstraf zijn en het tegelijkertijd een goed oordeel vinden.
En die hypocriete mijnheer wil weer premier van ons land worden!!

Wat ik zelf van die doodstraf vind? Barbaars en niet van deze tijd.
En ik ben niet eens gristelijk!


Zie ook: http://pacopainter.punt.nl

Schrijver: paco, 8 november 2006


Geplaatst in de categorie: politiek

2.4 met 16 stemmen 1.755



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)