Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Korte overdenking

In de 21e eeuw mag dood door honger
niet langer worden getolereerd.

Deze stelling van een zekere Dr. Ir. O. Copuroglu las ik enige tijd geleden op deze website.

Ik zou er aan toe willen voegen:

Het lijkt mij niet zo'n gek idee als extreme rijkdom ook niet meer getolereerd zou worden. Laten we eens stellen dat iedereen die meer dan pakweg een ton per jaar verdient alles boven die ton af zou staan aan de belasting. Moet je eens zien hoeveel geld er alleen al in Nederland dan vrij zou komen ter bestrijding van de honger in de wereld.

Iedereen is het er toch eigenlijk wel over eens dat het gruwelijk onrechtvaardig is dat er miljoenen mensen sterven van de honger terwijl veel anderen bulken van het geld. De ene helft van de wereldbevolking krepeert en de andere helft gaat gezellig uit winkelen. Het is dat ik niet geschikt ben voor de politiek, maar anders zou ik een nieuwe partij oprichten.
De PVDAR: Partij Voor De Afschaffing van Rijkdom.


Zie ook: http://www.outsider.web-log.nl/

Schrijver: Outsider, 2 december 2006


Geplaatst in de categorie: politiek

3.1 met 9 stemmen 843



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
C. van den Braak
Datum:
2 juli 2007
Email:
cmvdbraakfreeler.nl
Met "alleen al in Nederland" ben je er niet; daar woont niet "de andere helft" die gezellig gaat winkelen.
Aan de ontworpen naam zou ik wel willen toevoegen "MET BEHOUD VAN (TE)VREDE(NHEID)".

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)