Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Hier stijgt het bloed van naar m'n hoofd

Sla de papieren editie van de Volkskrant van vandaag nou eens open op pagina 6.
Een reuzenadvertentie van ABN AMRO, zojuist in de uitverkoop gedaan en geofferd aan kwijlende aandeelhouders.
WETEN WAAR U GOEDKOPER KUNT PRODUCEREN schreeuwt DE bank.
En wat zien we..
Een horde opeengepakte jonge gekleurde vrouwen die de hele dag op 5e hands houten stoelen in een immense hal onze electronische speeltjes in elkaar zitten te solderen.
En wat loopt daar tussen de rijen door.
Een in H&M vermomde SM meesteres die kijkt of haar geld wel goed besteed is en of het niet NOG goedkoper kan.
Ja hoor, ik zou zeggen schuif die stoelen nog een halve meter op dan kunnen er nog 100 jonge vrouwen bij en wie weet hebben ze ook nog zusjes van 12 die 75 eurocent per uur willen verdienen in plaats van naar school te gaan.
MEER MOGELIJK MAKEN, schreeuwt DE bank.
Dat geldt voorlopig alleen voor gedumpte voorzitters van de raad van bestuur die er met 26 miljoen vandoor kunnen gaan.
Laatste WERKdag 1 november, hoorde ik vanmorgen op het nieuws.. zou hij er de kracht nog voor hebben de schat, hij heeft natuurlijk wel ontzettend hard gewerkt de afgelopen maanden-

Nou kun je zeggen; " Maak je niet zo druk Trawant, ga gezellig mee voor 10 rooitjes, die euro per uur kunnen ze daar best gebruiken. Je bent eenZwartkijker , dat roze staat die meisjes best leuk, je moet het zien als ontwikkelingshulp.. een soort gift.. kun je ook nog aftrekken."

Leuk, leuk, niks leuk..!

Het gegraai , gegrijp en het schaamteloos etaleren van onze genante hebzucht begint me nu echt naar de keel te grijpen. Noem het internationaal zakendoen, ideale zakenpartners, haal elk hedendaags eufemisme van stal, ik vind zo'n advertentie in deze tijd en in deze krant ethisch ongepast..

Schrijver: Trawant, 18 oktober 2007


Geplaatst in de categorie: actualiteit

1.3 met 7 stemmen 980



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)