Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

ommezwaai

Als het leven pijn doet, dan is het niet makkelijk leven. Jaren is het bij mij zo geweest een moeilijk leven met vooral de vraag waarom dit leven te leven als het alleen maar verdriet en pijn brengt.

Maar het leven om dat zomaar op te geven daarvoor heb ik het niet gekregen. Het omdraaien en het zinvol maken is een heel proces: dat doe je niet van de ene op de andere dag.

Maar het idee is ontstaan om met mijn leven een andere kant op te gaan.
Hoe doe je zo iets en ik moest denken aan de simpele woorden dat alles wat bestaat ooit eens eerst in iemand zijn gedachten is geweest.
Dus als er wat moet veranderen in mijn leven, zal ik naar mijn gedachten moeten gaan, om daar de verandering in beweging te brengen.

Geluk kan ook aan mijn zijde staan: als ik daar maar in wil gaan geloven, krijgt het een kans om ook te komen.

Want als ik geloof in het bestaan van het gebeuren, moet het bovengenoemde de waarheid zijn.

Schrijver: E van Dam, 26 december 2007


Geplaatst in de categorie: verdriet

3.4 met 9 stemmen 641



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)