Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Een lange dag

Een lange moeilijke dag.
Wat viel dat tegen vanmorgen toen ik de gordijnen open schoof. Zo somber en wat was de mist dik; de wereld van gisteren of die van vandaag dat scheelde meer als een miljoen jaar.

De wereld was maar klein vandaag, overal waar je keek klapte je tegen een witte muur aan en dan besef je pas goed wat het doet: een zonnestraal in huis geeft echt een blij gemoed.

Maar ook deze dag heeft zijn taken om te doen, je begint aan je lijst voor wat je vandaag moet doen. Boodschappen dat is waar het mee begint. Niet echt een pretje, in de auto zie je bijna niets. Maar je dag is nog niet klaar; in de middag ga je weer op pad. Het is nog steeds een dikke drab, je doet de dingen die je nog moet doen! Eindelijk klaar.

Zo zijn aan het einde van deze dag je hoofd en lichaam een stuk zwaarder en ben je echt vermoeid. Je heb de helft minder gedaan dan gisteren toen het gevoel van lente er was. Hoe is het toch mogelijk dat het weer zo'n invloed heeft op het menselijk gedrag.

Schrijver: E van Dam, 14 februari 2008


Geplaatst in de categorie: psychologie

3.8 met 4 stemmen 392



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)