Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Vanaf de Noordzee gezien

De ene na de andere golf, het houdt nooit op, kwetsbaar grasduint Nederland onder welk peil dan ook, helmgras is slechts bedekking, een soort van handen over het hoofd houden want er schijnt iets aan te komen dat wel eens kwaad zou kunnen doen.

Nederland ten voeten uit, droogmalend vreest men kwellen en wielen sijpelend door dijken die net niet stand houden.
Een bewaking die windkracht negen verwart met ondergraving, de ratten moeten bestreden worden.

En de wind waait, sedimenten zetten zich af, het kind schept een kasteel op het strand en vindt prachtige schelpen.

Schrijver: Staal, 17 maart 2008


Geplaatst in de categorie: kinderen

1.6 met 8 stemmen 571



Er zijn 8 reacties op deze inzending:

Naam:
lode
Datum:
3 april 2008
,,Armoedig proza'', ja de heer Frederik heeft er kijk op. Toch kom ik zijn naam in de literatuur niet tegen. Ook als essayist is hij niet bekend.
Naam:
Frederik
Datum:
24 maart 2008
Email:
roelofhotmail.com
Staal begaat een mooie stommiteit.
Naam:
Staal
Datum:
20 maart 2008
Günter, bedankt voor je mooie "vergissing".
Naam:
Frederik
Datum:
20 maart 2008
Email:
roelofhotmail.com
Günter heeft een mooie vergissing begaan!
Naam:
Staal
Datum:
19 maart 2008
Günter, bedankt voor je mooie reactie.
Naam:
Frederik
Datum:
18 maart 2008
Email:
roelofhotmail.com
Wat je een gave noemt :-)
Armoedig proza is het, er komt geen fatsoenlijke volzin uit zijn pen! Schulz heeft meer woorden nodig, maar schrijft stukken beter.
Naam:
Günter Schulz
Datum:
18 maart 2008
Email:
ag.schulztiscali.nl
Hulde aan de schrijver. Ik zit als het ware "watertandend" langs de waterkant op het strand. Zo beeldend poëtisch en tevens kort een sfeer op te kunnen roepen spreekt mij bijzonder aan. Het is blijkbaar een gave die je moet koesteren; ik zou voor dezelfde insteek honderden woorden méér nodig hebben gehad.
Naam:
Frederik
Datum:
18 maart 2008
Email:
roelofhotmail.com
Het is nog geen 20 maart. :-)

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)