Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

verveling

Niet eten is slecht voor je, teveel eten en verslaafd zijn ook. In alle gevallen zou je best weleens een lange lijdensweg kunnen krijgen. Het einde komt of plotseling of het duurt erg lang voor het zover is, ijzeren hein komt echt niet op bestelling maar wanneer het hem uitkomt. Vervelen is eigenlijk ook een dooddoener, of je blijft de hele dag in bed liggen of je gaat lopen klieren, het brengt je niet waar je misschien wel op hoopt. Dus wat moet je doen om een beetje goed te leven? Gezond eten en drinken. Gelukkig hebben we van dat alles genoeg in Nederland. Om je niet te vervelen heb je je fantasie nodig, gebruik die fantasie. Doe er iets mee. Zoek een baan of ga vrijwilligerswerk doen. Als je dat al hebt maar het brengt je geen plezier, zoek dan iets waarvan je weet of denkt dat het jou wel plezier zou kunnen gaan verschaffen. Doe iets waar je zin hebt maar berokken een ander geen schade, want dan heb je wel weer een probleem. Er is echt heel veel te doen en heus, niet alles kost geld. Mocht je je niet vervelen maar zo af en toe wel in een bui van ' wat is het leven toch saai ' schieten, zoals ik gisteren en voor de kick in de Thorbeckegracht wilde springen, het volgende: ik heb het niet gedaan. Maar de gedachte het echt te willen gaan doen gaf me zo'n goed gevoel, dat de daad niet doorging, want het stuk saaiheid dat me bekropen had, had plaats gemaakt voor opwinding.

Schrijver: Christien Damman, 21 mei 2008


Geplaatst in de categorie: psychologie

2.6 met 7 stemmen 440



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)