Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Hoe vreemd iets kan lopen.

Gek, maar waar, ik stuur enkele minuten geleden een vrij depressief verhaal op.
Waar ik dit naar toe zend, daar mag ik een plaatje op plakken, en ik ga internet op om een mooi plaatje erbij te zoeken.

Raar, maar waar ik kom op een site terecht die gaat over geluk, waarvan ik vind, dat ik dat niet meer kan vinden.
Ik zet de site even bij mijn favorieten om hem later nog eens te bekijken.
En wat lees ik daar: dat je eigenlijk het gelukkigst bent als je niet aan je zelf denkt.

De momenten dat je bezig bent ,dus andere dingen doet, zoals een boek lezen, iemand helpen, eigenlijk is alles is goed, als je maar niet met je zelf bezig bent!
En je dan opziet van de tijd, van o,jé is het alweer zo laat!

Er word zelfs geschreven, dat je geen erg in de tijd hebt, omdat je gedachten daarvan zijn afgeleid, dat je meer fijne en prettige momenten in je leven hebt.
Dat is maf want ergens zegt men daar, dat geluk gerelateerd is aan tijd, en alleen maar werkt als de tijd vliegt.

Dan kom ik weer terug bij mijn oude maar zeer vreemde vriend of vijand de Tijd.
Ik verkondig al jaren dat de tijd van veel grotere invloed is dan men denkt. De tijd staat gelijk aan helium dat in alles zit verweven en in alles maar ook echt alles omdat het zo vluchtig is.
Niet te pakken maar in alles zeggenschap en zo bij machte is dat het zelfs als enige iets onveranderlijks is de Tijd.

Als ik moet wachten bij de dokter dan gaat de tijd langzaam oervervelend. Verveling.
Dus als de Tijd langzaam gaat is het mijn vijand en als de Tijd snel gaat is zij mij vriend.
Ik heb altijd gedacht dat het niet beïnvloedbaar was, maar dat is het wel.
Dat is wat deze site mij probeert te vertellen, niet makkelijk maar dat heeft ook nog nooit iemand gezegd.
Elk pad is bezaaid met rozen, maar rozen hebben doornen.
Moet ik wel zeggen, dat ik niet zeker ben of het ook voor iedereen een haalbare mijlpaal is.
Want de ommezwaai die je dan moet maken heeft nogal wat kracht en energie nodig.
Maar het is een lichtpuntje, althans voor mij.
En ik kan meteen bekijken, als het mocht lukken, of ik mijn kijk op de Tijd nog eens opnieuw moet bezien.

Bedankt site: door mij dit te laten schrijven ben ik even de Tijd vergeten!

Schrijver: E van Dam, 23 mei 2008


Geplaatst in de categorie: tijd

3.6 met 7 stemmen 544



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)