Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

O, die vulkanen!

Soms begint alles om je heen op z’n grondvesten te schudden.
Je hebt niet meteen in de gaten wat er nou precies aan de hand is. Maar dat het erg is, voel je met je klompen aan.

Terwijl je koortsachtig je geheugen aftast naar de plek waar je je rampenplan hebt opgeslagen, zie je dat de vulkaan begint te roken en voel je zijn hete adem al in je nek. Zomaar ineens blijk je over improvisatietalent te beschikken waar je tevoren geen weet van had.

En terwijl de rook de vorm van een paddestoel aan neemt, spring je op om een veilig heenkomen te zoeken. Je ziet dat de vulkaan vuur spuwt en nog voor hij met modder begint te gooien, heb jij je sokken er al in gezet en de benen genomen.

Je zoekt dekking en wacht tot de pyroplactische storm is gaan liggen en de aswolk optrekt. In één enkel ogenblik overzie je de schade en weet dat je alles verloren hebt.

Nee, ik hou niet van ze!
Ik ben nou eenmaal niet zo avontuurlijk ingesteld.

Schrijver: Corry van Emmerik-Koenekoop, 24 juli 2008


Geplaatst in de categorie: algemeen

2.0 met 5 stemmen 721



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)