Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Momenten

Een moment is een tijdsdeel: deel van de tijd varierend van een fractie van een seconde tot een vol uur of zelfs nog langer.
Gedachten bestaan vaak maar uit een moment.
Maar in dat moment van onze gedachten zien wij soms een heel leven aan ons voorbij gaan.

Ik vraag mij dus af of momenten wel tijdgebonden zijn.
Bovendien denkt iemand het ene moment dit en het andere moment dat.
Een moment alstublieft : hoe vaak krijgen wij dat wel niet te horen.
Niet wetend hoe lang of kort dit moment is. Een moment van intens geluk.
Dat is maar even, maar in ons wezen kan het zo bevredigend zijn geweest dat het ons jaren van plezier kan geven.

Als ik alle goede en slechte momenten in mijn leven samen kon tellen dan staan de momenten eigenlijk voor alles wat er in mijn hele leven is gebeurd.

Een moment bestaat ook in diverse tijdzones. Momenteel is tegenwoordige tijd. Een moment geleden is verleden tijd. Nog een moment is toekomstige tijd.

En dan te bedenken dat ik op dit moment niets belangrijks te doen heb.
Behalve dan iets te schrijven over momenten.

Schrijver: E van Dam, 17 november 2008


Geplaatst in de categorie: tijd

3.6 met 9 stemmen 313



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva
Datum:
20 november 2008
Het moment dat ik ben gaan schrijven, is een goed moment geweest en dat zal het zeker blijven.
Naam:
Iris
Datum:
20 november 2008
Uit jouw momenten kunnen andere schrijvers misschien inspiratie halen tot het beschrijven van andere momenten uit hun leven. Succes Eva!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)