Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Nieuw economisch beleid

De G20 leidde volgens Trouw (24 september) tot de conclusie dat het succesvolle Australische economische beleid gebaseerd is op Keynes, hetgeen bewijst dat keynesiaans nog steeds actueel is in crisistijd. Dat betekent dat de politiek afstand mag nemen van de neoklassieke economische benadering!

En wat doen we dan met de opgelopen staatsschuld?
Er moet door de regering in samenwerking met de Tweede Kamer een wet worden aangenomen waarin staat dat bij economische recessies/depressies én gematigde groeiperioden - onder de 2 procent - door de overheid een keynesiaans stimuleringsbeleid wordt gevoerd, maar dat dit wordt gestopt bij bbp-groei boven de 3 procent.
Dan treedt een structurele ‘afbetalingswetgeving’ in werking om het stimuleringsbeleid van de achterliggende periode af te betalen. Iedere econoom moet zich hierin kunnen vinden en dit voorstel overbrugt de klassieke tegenstelling tussen keynesianen en neoklassieken.

Schrijver: Johan
Inzender: J.W. Jongejans, 28 september 2009


Geplaatst in de categorie: economie

0.5 met 10 stemmen 575



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)