Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Circus Geert

Abraham is advocaat en Geert die zit vol kattekwaad
(vrij naar Bassie en Andriaan.. de tune)

Circus Geert heeft voor de komende weken de tenten opgeslagen in Amsterdam en zal de rechtsgang en de publieke opinie dagelijks gijzelen.
Allemaal gratis en voor niks: PVV publicité!
Overal affiches, uitzendingen, columns, meningen en stampij.

De voorstelling heet: Het recht op Vrije meningsuiting.

Dát zijn woorden die het verstandelijk beperkte deel van de bevolking bekend voorkomen, dáár kunnen ze achter staan.
En daar zúllen ze achter staan! Voor de tent mogen ze zelfs een sandwichbord omhoog en voor hun buik houden. Komt allen!

De directeur tevens spreekstalmeester stuurt Fleur, zijn mooiste acrobate en Dion de dikke sterke man de stad in om het hooggeëerd publiek naar de tent te lokken. De clowns jongleren met de bekende cliché's en de donkere messenwerper met de tulband oefent op een lelieblanke dame.
Iedereen griezelt bij de aanblik van Hero de tijger die angstaanjagend brult en zijn klauwen uitslaat naar iedereen die langs de kooi wandelt.
Maar Papa, wat stinkt het in die wagens.

Dat krijg je ervan als je ons genuanceerde, eerzame en in eeuwen gegroeide strafrecht toepast op een politieke charlatan die er alleen op uit is dat systeem ten eigen bate uit te melken.

De jackpot was al gevallen toen de rechtszaak werd aangespannen. Vrijspraak; 'Zie je wel, hij heeft gelijk. Triomfator van het vrije woord.'
Veroordeling; 'Zie je wel, hij heeft gelijk. Politiek slachtoffer.'

De blonde Zorro hoeft na vandaag geen woord meer uit te kramen. Hij heeft al gewonnen, de rest is bonus.
En de rechter die vandaag nog het fatsoen had om hem menselijk te benaderen, kan erop rekenen, dat hij wanneer de gelegenheid zich voor doet, snoeihard wordt aangepakt.

Want met Geert ga je geen relatie aan. Dat is in zijn wereld een teken van zwakte. Geert heeft andere, verstrekkender belangen.
Geert heeft plánnen met dit land én met zijn circus.

Schrijver: trawant, 21 januari 2010


Geplaatst in de categorie: actualiteit

2.6 met 7 stemmen 341



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)