Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Hoofddoeken en pastoors in zwembroek.

Hebt u ooit een non gezien in bikini of een pastoor in zwembroek gezien?
Natuurlijk niet, de reden waarom: dezelfde redenen waarom moslims een hoofddoek dragen. Vanuit het wereldbeeld dat de beide groeperingen hebben over een menselijk lichaam. Ze vinden allebei dat hun lichaam vuil is, naakte lichamen vinden ze zondig.
In beide gevallen verbergen ze hun lichaam om de kijkers naar hun lichaam niet in de bekoring te brengen. Stel u zich voor dat bij het kijken naar hun lichaam opeens seksuele gedachten zouden opkomen. Voor beiden geldt dat seks alleen dient om kinderen te baren. Genieten van seks is in hun ogen doodzonde.

Het is de eeuwenoude competitie tussen religiën. Ze gaan er van uit dat hoe meer leden kinderen krijgen hoe groter die godsdienst zal worden. De grootste angst in Israël is dat ze overspoeld zullen worden door anders gelovigen: daarom muren.
Daarom zijn pastoors tegen voorbehoedsmiddelen, tegen condooms.
Daarom moeten de vrouwen, de moeders, broedmachines worden allemaal ten dienste van hun geloof.
Daarom is homoseks verboden. Daarom is men tegen het homohuwelijk.

Eeuwen geleden was de kindersterfte enorm. In de veertiende eeuw bleef er - na de honderdjarige oorlogen, de pestepidemie - van het franse volk nog 1 van de 3 Fransen over.

Na de tweede wereldoorlog zeiden de generaals tegen hun soldaten: ga naar huis in vrede en maak vele kinderen.

De tijden zijn veranderd: kindersterfte is grotendeels onder controle.
Nu nog hoofddoeken bij het groot vuil, de zwembroeken uit de kast en de nonnen in topless.
Pas dan zullen de duistere middeleeuwen verdwenen zijn.

Schrijver: verfaillie ed, 29 maart 2010


Geplaatst in de categorie: religie

3.9 met 10 stemmen 481



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)