Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

1 april

1 april zat zwijgend aan de keukentafel. Ze keek mismoedig voor zich uit en zuchtte.
'Je moet het je niet zo aantrekken', zei de dag naast haar.
'Ja jij hebt makkelijk praten', 1 april roerde in haar koffie. 'Jij bent 31 maart, jij hoeft alleen voorbij te gaan. Ik moet nog.'
Maar je hoéft toch niks te bedenken, de 31e legde een troostende hand op de A van de andere datum.
'Jawel, iedereen verwacht dat ik weer met een geweldige grap kom, alle jaren voor me kijken over mijn schouder mee. Je bent nou eenmaal niet voor niks 1 april, d'er moet gelachen worden.
Ik ben een traditie.'
'Nou dan doe je gewoon weer van dat je veters loszitten, hè, die deed het altijd.'
'Maar daar kom je de dag niet mee door maart, dat is één keer en dan is ie weg.'
'Nou kijk dan eens wat ze zelf verzonnen hebben, zit daar niks bij?'
'Mwaah.. die Partij voor de Planten leek wel aardig, maar dan wordt het weer zo overdreven, met meer ruimte tussen de bollen in de Keukenhof omdat de tulpen gestrest raken.
Daar kijken de mensen doorhéeheen!'
'En die tune dan?'
'Oh, je bedoelt dat ze na 20 jaar dat beginmuziekje van Met het oog op morgen, dat 'Gutenacht freunde' willen vernieuwen?'
'Ja joh, al honderden woeste e-mails.'
'Aardig, maar te snel gepiekt, dat loopt dood, wat ik je brom.'
'Wat wél een kans maakt is die van dat Afrikaanse poppetje in Tussen Kunst en Kitch, gekocht voor 50 gulden, in de vensterbank gezet en nu ineens € 80.000 waard.
Leuk geprobeerd maar duidelijk doorgestoken kaart met het Journaal.'
'Nou, dat is toch schitterend..niet?
'Nee, want dat is een wítz, geen 1 aprilgrap. Ze doen maar wat en elk jaar dondert de zaak verder in elkaar. Ze hadden iets moeten nemen wat iederéén in de vensterbank heeft staan.
'Want?'
'Wij 1 aprillen laten de mensen er massáál intrappen, ze moeten ergens naartoe, iets zoeken wat er niet is, ergens op wachten wat niet komt, dát is 1 april.
Dat ze achteraf denken hoe hébben we zo stom kunnen zijn.'
'Nou, dan verzin je toch zóiets.'
'Ik heb al wat.'
'Nou..Nou..?'
'Ja, dat ga ik jou toch niet aan je neus hangen, ik bén er nog niet eens, morgen ben je de eerste. Trouwens..'
'Ja?'
'Je gulp staat open.'
'' Hè... nee!'
'Geintje..'

Schrijver: trawant, 31 maart 2010


Geplaatst in de categorie: humor

2.5 met 4 stemmen 907



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)