Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Emile

Hij is de groentenspecialist die het appeltje voor de kinderen nog even over de mouw van zijn groentenjasje opwrijft, voor hij zich met een glimlach over de toonbank buigt.
Hij is de KIA-dealer die altijd wel een extra inruilkortinkje of 'n Tom Tommetje tevoorschijn tovert als de klant maar moeilijk kan beslissen.
Hij is de man die nadrukkelijk zijn voeten veegt en met het kleurenstaalboek onder zijn arm de vloerbedekking en de gordijnen op komt meten.

Gisteren zagen we hem wegdommelen, notabene tijdens de afscheidsspeech van de grote roerganger Jan Marijnissen. Zachtjes helde het grote hoofd naar voren, landde de dubbele onderkin op zijn borstbeen en gingen de luikjes dicht. Natuurlijk, had tot laat een plafonnetje gewit bij de overbuuf, dan krijg je dat.
Zo zie ik hem ook zitten op zondag na Studio Sport, stropdas los en moeder de vrouw die voorzichtig het lege bord van zijn schoot haalt.
'Ssst, papa slaapt..'

Even later ontsnappen de eerste kleine snurkjes aan de nieuwe hoofdman.
Waar de verraderlijke zachte g van Jan als schuurpapier de Kamer teisterde, neemt die van Emile als een duizend-dingen-doekje de bankjes af.
Waar de stem van Agnes diamant kon splijten, sujaat die van Emile de lammetjes op de kinderboerderij in slaap.

Een royale, betrouwbare en rondborstige man, Emile. Biljartje leggen? Altijd!
Maar Emile Roemer als inspirerend fractieleider van de Socialistische Partij?
Ik laat me graag verrassen.

Schrijver: trawant, 23 april 2010


Geplaatst in de categorie: politiek

4.0 met 2 stemmen 286



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
josiene
Datum:
24 april 2010
Email:
jweijsdenversatel.nl
komt helemaal goed, let maar op!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)