Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

"Het land van Ooit"

In de maatschappij vinden we veel verschillende culturen dan wel geloven.
We kijken rechts en zien een rode vlag wimpelen en links zien we een groene vlag die laag aan de grond staat, door de herfst en aanstormende winter!
We realiseren ons niet dat we gezegend zijn met zoveel moois om ons heen!
We kijken slechts af en toe naar een journaal of een krant, die een verzameling klachten betreft die zijn voorganger niet kan afdoen aan de gegaloppeerde hengst aan zee.
De zon gaat onder en de nacht komt te voorschijn in een mooie afspiegeling van de maatschappij. Er heerst angst en het schuw zijn voor de medemens!
Ik wandel rustig door het bos en zie honden die mensen uitlaten, maar de hond rent en de mens staat stil!
Als de regenjassen weer tevoorschijn komen zie je de mensen massaal een knijper op hun neus knijpen!
We gaan als een onderdanig volk naar ons werk met de fiets, want dan haal ik de bus niet, zegt mijn buurman.
Het behoeft weinig uitleg dat een eenmans-actie de samenleving heeft ontwricht en zo lijden de mensen er rustig door, een poging tot verzoening is helaas achterwege gebleven.
Wat rest is een natte herfst en een strenge winter als de menigte niet de gebruikelijke route volgt.
Uiteindelijk kom je aan bij je partner en vind je de rust en een bak chocomel.
We willen graag dat alles van zelf gaat en daarom klagen we maar een end weg, helaas is het zo dat het je niet gemakkelijk en gelukkiger maakt.
Zo dan nu eerst een bakje koffie en wie weet ook een chocomel, maar het is er nog niet de tijd voor.
De chocomel is lekker maar de koffie zat er al in!

Schrijver: Rachid, 5 november 2010


Geplaatst in de categorie: maatschappij

3.5 met 4 stemmen 201



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)