Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

De dagen

(Stormwind)

De dagen die ik reis, zijn bij uitstek de dagen die ik leef. Gereisde kilometers zijn als voedsel dat gegeten lekker valt, maar nooit voldoende, laat staan genoeg is, daar in de loop van de avond, maar zeker de volgende dag de klap van de klop laat weten dat er opnieuw moet worden gegeten.

Hetzelfde geldt voor genen die gieren om te reizen; reeds lang klaar zijn voor vertrek, maar (on)geduldig moeten wachten tot de tijd daar en de reiziger er klaar voor is. Dagen die weken en weken die maanden moeten duren. Verschil in tijd als reisvertragend of -bevorderend. Schildpadden die in rap tempo zijn versteend vlak voor, tijdens of na een tijd van ogenblikkelijke maar zo goed als permanente ijsschilden die pas gingen druppen na de eerste zonnestralen. (Bij een temperatuur nét boven nul). In een tijd van weelde baad je in zowel gezondheid als rijkdom en is niets van waarde. Behalve als de hel op aarde losbreekt en bovendien van elders is doorgegeven dat de grootste waarde in 't mensenhart is opgewaardeerd: de liefde onderling. Verstandhoudingen die door middel of met behulp van ervaringen worden getest op punten die uiteraard van belang zijn, maar tegelijkertijd zo irrelevant als ooit de pest!

Schrijver: Annejan Kuperus, 30 juli 2011


Geplaatst in de categorie: tijd

2.0 met 3 stemmen 95



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)