Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Mag ik je voeten zalven?

(voor Natalie Jane Imbruglia (4 februari 1975))

Je bent geboren in Sydney. Je vader Elliot Imbruglia is afkomstig uit Lipari, een Siciliaans eilandje. Je moeder Maxene Anderson is een Anglo-Australische en je bent de oudste van vier dochters. Je groeide op in het badplaatsje Berkeley Vale, waar je heerlijk kon surfen. Vanaf je vijftiende woonde je in Sydney en je studeerde ballet, tapdansen en Highland Dancing. Je acteerde voor Coca Cola en Twisties en op je zestiende verliet je de school voor een serieze acteercarrière. Je speelde in de beroemde soapserie 'Neighbours' en op je negentiende ging je naar Londen, waar je Anne Barret ontmoette, die je manager werd. Een demo met o.a. het gelukslied 'Torn' bracht je bij BMG Publishing, waar je een vierplaten-contract tekende. 'Torn' is een cover van de Deense Lis Sorensen en werd een overweldigend succes. Het stond op nummer één in Engeland en Amerika. Op je twee-en-twintigste verscheen je debuutalbum 'Left of the Middle', wat twee keer platina werd. Je ontving een MTV Award voor Beste Nieuwe Artiest en je kreeg drie Grammy Awards. Je deed een duet met Tom Jones, 'Never Tear Us Apart' van INXS. Op je vierentwintigste kreeg je een liefdesrelatie met Daniel Paul Johns (1979, Newcastle), de zanger van de rockband 'Silverchair'. Twee jaar later verscheen 'White Lilies Island', vernoemd naar het eiland, waar je woont. Je landhuis staat op een eilandje aan de oevers van de Thames in Windsor. Het album werd goud in Australië, maar het was minder succesvol dan je debuutalbum. Op je achtentwintigste ben je getrouwd met Daniel, op oudejaarsavond aan het strand in Port Douglas. Je verliet BMG Publishing en je stapte over naar Brightside Recordings, waar Hugh Goldsmith de scepter zwaaide. Op je dertigste verscheen je derde album 'Counting Down The Days', met de tophit 'Shiver' en de spannende mini-speelfilm erbij. Je deed een kleine, Europese tournee en het album 'Glorious: The Singles 97-07' verscheen. Je begon je eigen label Malabar Records en 'Come to Life' verscheen, waarbij o.a. 'Fun' is geschreven door Chris Martin (Coldplay). Na vier jaar huwelijk met Daniel ben je van hem gescheiden. In feite waren jullie nauwelijks bij elkaar, want jij woonde vooral in Windsor en hij in Newcastle, Australië. Jullie waren uit elkaar gegroeid, maar je blijft wel zijn vriendin, al is hij inmiddels hertrouwd met het model Louise Van der Vorst. Je kwam op voor mensen, die lijden aan een chronische depressie. Je ex-man kampte ook met een depressie, waardoor hij anorexia nervosa ontwikkelde, wat dus ook bij mannen voorkomt. Verder ondersteun je de bestrijding van borstkanker en ben je ambassadeur voor Virgin Unite, je vecht tegen armoede en obstetrische fistels en je ondersteunt Amnesty International. Je hebt drie tatoeages; Er staat 'Shreya' op je nek, 'Moed' in het Chinees op je linkervoet en 'Aum' op je onderrug. Je speelde mee in de film 'Johnny English' van Rowan Atkinsons en je bent vegetariër. Je werkte zes jaar voor L'Oreal en je bent dik bevriend met Danielle Jane Minogue, de jongste zus van Kylie Minogue. Je vijfde album wordt in de herfst van 2012 verwacht. Je bent wel eens gefotograveerd met nachtelijke danspartners, hand in hand, maar vooralsnog blijf je de mysterieuze, romantische, ongenaakbare zangvogel van White Lilies Island. Je bent teveel niet van deze wereld, te lief ervoor, te zuiver, met een waarlijk goddelijke stem, die ik graag kom eren door je edele voeten te zalven. Ook om de vele wegen, die je hebt afgelegd, vaak pijnlijke, te eerbiedigen en te bewieroken.

Schrijver: Joanan Rutgers, 21 juni 2012


Geplaatst in de categorie: muziek

2.2 met 6 stemmen 139



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)