Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Imponerend en briljant

(voor Milena Markovna Kunis (14 augustus 1983))

Je bent geboren in Chernivtsi, in de Oekraïne. Je moeder Elvira is een lerares natuurkunde en ze werkt in een apotheek. Je vader Mark Kunis is een werktuigbouwkundig ingenieur, maar hij werkt als taxi-chauffeur. Je broer Michael is zes jaar jonger. Je had een erg gelukkige kindertijd. Op je zevende ben je verhuisd naar Los Angeles, omdat je ouders daar een betere toekomst voor hun kinderen zagen. Je ouders lieten twee prima banen achter en ze mochten maar 250 dollar meenemen. Het antisemitisme in de voormalige Sovjet-Unie was ook een reden voor emigratie. Je bent Joods en als zodanig opgevoed. Je ging naar de Rosewood Basisschool, terwijl je geen Engels kon, waardoor je elke dag huilde, want je voelde je buitengesloten. Op je negende deed je al aan acteerlessen bij de Beverly Hills Studios. Susan Curtis was je manager. Je begon met reclamespots en op je elfde speelde je in televisiefilms, zoals de soap 'Days of our Lives', 'Baywatch' met David Hasselhoff (1952, Baltimore), 'Honey, We Shrunk Ourselves' en 'Gia' met Angelina Jolie. Je speelde Jackie Burkhart in de komedie 'That '70s Show'. Je won twee Young Star Awards. Je deed de stem van Meg Griffin in 'Family Guy', waarvoor je genomineerd werd voor een Annie Award. Je ging naar de Hubert Howe Bancroft Middle School en naar de Fairfax High School, waar je op je achttiende afstudeerde. Je acteerde in 'Get Over It', naast Kirsten Dunst (1982, Point Pleasant). In datzelfde jaar kreeg je een relatie met de acteur Macaulay Carson Culkin (26 augustus 1980), die in New York woonde. Hij was getrouwd geweest met de actrice Rachel Miner (1980, New York), maar dat duurde slechts twee jaar. De relatie met jou duurde acht jaar. Hij is vooral beroemd vanwege 'Home Alone 1 & 2' en hij was bevriend met Michael Jackson. Jullie zijn goede vrienden gebleven. Je speelde in 'American Psycho 2', waar je je later over schaamde. De film 'Tony n 'Tina's Wedding' (2004) was een absolute aanfluiting. Je speelde in de komedie 'Moving McAllister', naast Jon Heder (1977, Fort Collins) en Rutger Hauer (1944, Breukelen), wiens dochter Aysha ook actrice is. In 2007 verscheen je in de comedie-drama 'After Sex', naast o.a. Jane Seymour (1951, Hayes), die vier keer is getrouwd, momenteel met de acteur James Keach (1947, Savannah), met wie ze in 1995 een tweeling kreeg, Johnny Stacy en Kristopher Steven. Uit haar vorige huwelijk heeft ze twee kinderen, Katherine Flynn en Sean Flynn. Je speelde de conciërge Rachel in de romantische komedie 'Forgetting Sarah Marshall'. Je speelde Mona Sax in de zwarte actiefilm 'Max Payne' (2008), waarvoor je getraind hebt met wapens om te gaan en je deed aan boksen en gevechtssporten, want je speelde een Russische moordenares, die de moord op haar zus wreekte. Je kreeg een nominatie voor een Teen Choise Award. Je verscheen in de komedie 'Extract', met Ben Affleck (1972, Berkeley) en in de actiefilm 'The Book of Eli', naast Denzel Washington (1954, Mount Vernon). Je had een kleine rol in de komedie 'Date Night', met Tina Fey (1970, Upper Darby Township) in de hoofdrol. In de psychologische horror-thriller 'The Black Swan' van Darren Aronofsky (1969, Brooklyn) is je tegenspeelster Natalie Portman (1981, Jeruzalem), waarin jullie concurrerende ballerina's spelen. Je nam vier uur balletles per dag. Je raakte gewond tijdens de opnamen, o.a. een ontwrichte schouder. Het was een megasucces en je won de Marcello Mastroianni Award, de Golden Globe Award en de Screen Actors Guild Award. Je speelde in de komedie 'Friends with Benefits', naast Justin Timberlake (1981, Memphis) en in de komedie 'Ted' (2012), met Mark Wahlberg (1971, Boston) en Seth MacFarlane (1973, Kent). In 2013 speel je de heks Theodora in 'Oz: The Great and Powerful' en je speelt in de thriller 'Blood Ties' van Guillaume Canet (1973, Boulogne-Billancourt), die getrouwd was met Diane Kruger (1976, Algermissen) en nu een relatie heeft met de actrice Marion Cotillard (1975, Parijs). Ze kregen in 2011 samen zoon Marcel en volgens het blad 'Periodika' is ze de meest sexy vrouw van de wereld, let wel, van 2012. Je bent ook wat dat betreft nog lang niet uitgespeeld.

Schrijver: Joanan Rutgers, 28 november 2012


Geplaatst in de categorie: idool

1.0 met 3 stemmen 24



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)