Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

De gifslang in de pillendoos

(voor Anna Nicole Smith (1967 - 2007))

Je bent geboren als Vickie Lynn Hogan op 28 november 1967 in Houston. Je vader was Donald Eugene Hogan (1947 - 2009) en je moeder was Virgie Tabers (1951). Vlak voor je tweede jaar zijn je ouders gescheiden. Je had vijf broers en zussen, inclusief je halfzus Donna Faye Hogan (1971, Houston), die schrijfster is. Je bent opgevoed door je moeder en tante. In 1971 trouwde je moeder met Donald R. Hart. Je ging naar de Durkee Elementary School en naar de Aldine Intermediate School.

Als tiener ging je bij je tante Kay Beall in Mexia (Texas) wonen, waar je naar de Mexia Highschool ging, maar in je tweede studiejaar ging je van school en werkte je bij de Krispy Fried Chicken Jim's. Daar ontmoette je de kok Billy Wayne Smith en op je zeventiende ben je met deze één jaar jongere Billy getrouwd. Op 22 januari 1986 kregen jullie samen zoon Daniel Wayne Smith (1986 - 2006) en in 1987 zijn Billy en jij gescheiden. Je verhuisde met Daniel naar Houston, waar je werkte bij het warenhuis Walmart en als serveerster bij het restaurant Red Lobster. Daarna was je stripper en in 1991 begon je met het modelwerk en je nam zanglessen.
In oktober 1991 ontmoette je in de stripclub Gigi's de oliemagnaat J. Howard Marshall (1905 - 1995), die toen zesentachtig was. In 1961 was hij gescheiden van zijn eerste vrouw Eleanor Pierce, met wie hij twee zonen kreeg. In 1991 overleed zijn tweede vrouw Bettye Bohannon. In 1992 mocht je van Hugh Hefner (1926, Chicago) op de cover van het maartnummer van de Playboy staan, gefotografeerd door Stephen Wayda. Je werd Playmate van het jaar 1993 en je wilde de tweede Marilyn Monroe worden, maar je leek meer op Jayne Mansfield. Je onttroonde Claudia Shiffer (1972, Rheinberg) en je modelleerde voor het kledingbedrijf Hennes & Mauritz.
Op 27 juni 1994 ben je met Howard getrouwd en het huwelijk duurde dertien maanden, want Howard overleed op 4 augustus 1995. Daarna is de jarenlange strijd om de erfenis ontstaan, want je zou de helft van 1,7 miljard dollars krijgen, maar daar was de zoon E. Pierce Marshall (1939 - 2006) het helemaal niet mee eens. Hij vond je een verleidelijke dievegge. Zijn weduwe Elaine T. Marshall is overigens de vierde, rijkste vrouw van Amerika met 12,7 miljard dollars. Het uit te keren bedrag veranderde van rechtbank tot rechtbank en door de seksuele intimidatie van een rechter kreeg je een boete van 850.000 dollar, waardoor je failliet verklaard werd. Je werd uiteindelijk door de rechters in het gelijk gesteld, maar je kreeg nooit één dollar en je dochter waarschijnlijk ook niet. Het landgoed van je overleden man wordt tegenwoordig nauwlettend beheerd door Elaine, die best een miljoentje kan missen, maar juist de allerrijksten zijn vaak het allergierigst.

In 1994 speelde je in de komedie 'Naked Gun 33 1/3: The Final Insult' en in 1995 had je de hoofdrol in de actie-thriller 'To the Limit'. In 1996 had je de hoofdrol in de soft-pornofilm 'Skyscraper'. De ruzies met de Marshall's gaven je geen ruimte meer om te acteren, je werd alsmaar dikker en je vertoonde vreemd, impulsief gedrag. In 2002 begon je de Anna Nicole Show, die in 2004 moest stoppen vanwege interne geschillen over de creatieve aanpak. In 2003 speelde je jezelf in 'Wasibi Tuna' en in 2005 speelde je jezelf in 'Be Cool' met John Travolta en Uma Thurman.
In 2005 was je bij een MTV-prijsuitreiking in Sydney, waarbij je de borsten van Janet Jackson wist te ontbloten, met op elke borst het MTV-logo. Je was tegen het dragen van bont en tegen de Canadese zeehondenjacht.
Je was verslaafd aan medicijnen en in 2006 ontdekte de psychiater Natalie Maullin dat je een borderline persoonlijkheidsstoornis had.
Op 7 september 2006 werd je dochter Dannielynn Hope Marshall Stern geboren. Je advocaat Howard K. Stern (1968, Los Angeles) leek de vader te zijn, maar de entertainment-fotograaf Larry Birkland (1973, Louisville) claimde ook de vader te zijn, net als Frederick Prinz von Anhalt, de echtgenoot van de actrice Zsa Zsa Gabor, die tien jaar je minnaar was, en je ex-bodyguard Alexander Denk. In 2007 heeft een DNA-test bewezen dat Larry inderdaad de echte vader is.
Je zoon Daniel bezocht je op de kraamafdeling en hij gapte methadon van jou. Op 10 september 2006 overleed Daniel op de kraamafdeling door het innemen van een overdosis antidepressiva Zoloft en Lexapro en de methadon. Hij werd twintig jaar. Je wilde met hem begraven worden en je kroop al in zijn graf. Je voelde je ook schuldig over zijn fatale medicijnverslaving.

Op 8 februari 2007 ben je overleden in je hotelkamer in het Seminole Hardrock Hotel and Casino in Hollywood. Gecombineerde drugsvergiftiging. Je gebruikte wel elf geneesmiddelen. Vooral de hoge dosis chloralhydraat was in combinatie met vier benzodiazepinen al dodelijk. Ook de cyanocobalamine-injecties hebben je dood vergroot.

Je ligt begraven naast Daniel, op de Lakeview Memorial Garden op de Bahama's. Je werd negenendertig jaar.

Schrijver: Joanan Rutgers, 31 december 2012


Geplaatst in de categorie: idool

3.3 met 3 stemmen 305



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)