Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Vastgelopen wildebras

(voor Shannon Michelle Wilsey (1970 - 1994))

Je bent geboren op 9 oktober 1970 in Laguna Beach, in de staat Californië. Op je tweede zijn je ouders gescheiden (BAM! dat hakt erin!) en ging je samen met je zus bij je moeder in Texas wonen.
Pas op je dertiende ontdekte je dat je vader niet je echte vader was. Je voelde je ontroostbaar en gedesoriënteerd. Verraden door je ouders. Oerdiep in de steek gelaten. Ongewenst. Je werd rebels en je begon een wild leven te leiden.
Je artiestennaam was Savannah, wat je had ontleend aan de komische film 'Savannah Smiles' uit 1982 van de filmregisseur Pierre De Moro, geboren op Corsica. Andere films van hem zijn: 'Christmas Mountain' (1980), 'The Story of an Cowboy Angel' (1981) en 'Hellhole' (1985). Savannah werd gespeeld door Bridgette Andersen (1975 - 1997), geboren in Inglewood en opgegroeid in Malibu. Als tiener was ze verslaafd aan de heroïne en ze overleed op haar eenentwintigste aan een overdosis drugs en alcohol. De film gaat over een zesjarig meisje, die geen aandacht van haar ouders krijgt. Haar vader is een senator, die de verkeizingen wil winnen. Zij loopt van huis weg en van twee ontsnapte gevangenen krijgt ze wel de aandacht, waar ze zo naar snakte. Naast Bridgette speelden o.a. Carol Wayne (1942 - 1985), die zichzelf waarschijnlijk heeft verdronken tijdens een vakantie in Manzanillo (Mexico), en Mark Miller (1925, Houston), getrouwd met Barbara Stanger (25 mei 1949), die ook meespeelde.

Je werd een opvallende rockgroupie en op je zestiende kreeg je een vaste relatie met de muzikant Gregg Allman (1947, Nashville), met wie je ging samenwonen. Hij heeft je in de pornowereld doen belanden. Hij is een rock- en blueszanger, die aan cocaïne, heroïne en alcohol verslaafd was. Rond 1995 was hij clean. Hij was al vier keer getrouwd geweest en na jou trouwde hij nog twee keer. Je raakte zwanger van hem, wat uitliep op een miskraam.
Na twee jaar gingen jullie uit elkaar en je ging samenwonen met de basgitarist Billy Sheehan (1953, Buffalo), lid van de hardrockband Mr. Big. Je begon naakt te poseren en zo rolde je in de porno-industrie. Je acteerde in porno-video's en Billy ging er vandoor. Je steeg tot de top van de pornofilmindustrie en op je eenentwintigste kreeg je een contract bij de pornofilmmaatschappij Vivid. Door je wilde bestaan als rockgroupie raakte je verslaafd aan de cocaïne en de heroïne. Je gaf meer geld uit, dan wat je als porno-actrice verdiende.
Je begon een liefdesrelatie met Vince Neil, de zanger/gitarist van Mötley Crüe, een glamrockband, die teerde op seks, drugs en alcohol. Ze hebben in meerdere gevangenissen vastgezeten, waar ze trots op zijn. Samen met Vince nam je een overdosis heroïne, maar de doelstelling bleef gelukkig achterwege. Toen je Vince vertelde, dat je een lesbische relatie met de porno-actrice Jeanna Fine had, ging Vince er snel vandoor.
Vivid verbrak in 1992 het contract, omdat ze niet met jouw drugsgebruik geassocieerd wilden worden. Jeanna (1964, New York) is in 2003 gestopt met de porno-business. Ze won vele AVN-awards, de zogenoemde Oscars of Porn. Je was veel te verliefd op haar, wat je naar de rand van krankzinnigheid dreef, dus kapte je de relatie.
Verder had je seksaffaires met o.a. Paul Montgomery Shore (1968, Hollywood), een komiek, en met de muzikant Saul Hudson (1965, Londen), beter bekend als Slash van de opgeheven hardrockband Guns N 'Roses. Hij is nu getrouwd met het beroemde model Perla Ferrar en ze hebben twee zonen, London Emilio en Cash Anthony.
Op 11 juli 1994 reed je met je vriend Jason Swing na een avondje feestvieren naar huis terug. Jullie waren beiden dronken en jij reed je Corvette tegen de gevel van je woning. Het was twee uur 's nachts en je vroeg aan Jason of hij even met je Rottweiler wilde wandelen, wat hij deed. Je was totaal overstuur en je telefoneerde naar je vriendin en manager Nancy Pera, die je om hulp vroeg. Daarna pakte je een 9mm pistool en je schoot jezelf door je hoofd.

Nancy vond je en om 20 over 11 overleed je in het St. Jozef Medisch Centrum in Burbank. Je was zwaar depressief door je drugsgebruik, financiële problemen en al je mislukte relaties. Ook was je bang dat je verwondingen nare littekens zouden achterlaten, wat je carrière zou doen schaden. Je werd drieëntwintig jaar. Arme ziel, want ergens is het daadwerkelijk finaal misgegaan. Of 'ergens' is een opeenstapeling van teleurstellende factoren, die uitkwamen in een doodlopende weg, ademnood en definitieve contactbreuk.

Schrijver: Joanan Rutgers, 5 januari 2013


Geplaatst in de categorie: idool

4.3 met 6 stemmen 160



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)