Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Door bloedhonden in het nauw gedreven

(voor Mary Millington (1945 - 1979))

Je bent geboren op 30 november 1945 in Kenton, Londen. Je groeide op zonder je vader Johannes Klein, wat je prille bestaan zwaar beschadigd heeft. Daarbij werd je ook nog op school gepest, omdat je een zogenoemde bastaard was, wat gruwelijke nonsense is. Als kind en als tiener had je een uiterst lage dunk van je zelf en door de vele pesterijen kreeg je een deprimerend minderwaardigheidscomplex.

Op je achttiende trouwde je met Bob Maxted en ging je in opleiding als verpleegster.
In de late jaren zestig werd je een glamourmodel en niet lang daarna kwam je in contact met John Jesnor Lindsay, die pornografische films met jou maakte, vooral de hoofdrol in 'Miss Bohrlock', toen je vierentwintig was, waarvoor je in Amsterdam de Gouden Fallus Award won.

Je speelde in ruim twintig sexfilms van John Lindsay, o.a. 'Oral Connection', 'Betrayed', 'Oh Nurse' en 'Special Assignment'. Je poseerde in 'Knave' en 'Men Only'. Voorts verscheen je in soft-erotische films van Russell Gay en Harrison Marks, o.a. in 'Come Play With Me', met Alfie Bass en Irene Handl. In 'Sex is my Business' speelde je een verkoopster in een seksshop, die haar klanten, betoverd door een sterk liefdesmiddel, naar een afgelegen kamer loodst om daar de meest ongeremde seks te bedrijven.

Op je negenentwintigste bracht Maureen O'Malley je in contact met de pornograaf/filantroop David Sullivan en jullie klikten als plus- en minmagneten. Hij gaf je de artiestennaam Mary Millington, zogenaamd een zus van de biseksuele, nymfomane uitgeefster Doreen Millington.
Je poseerde in 'White House' en 'Privé'. Je was het meest populair en je werkte ook als verkoopster in Sullivan's seksshops, met name in de 'Whitehouse Shop' in Norbury. Je bleef steeds werken als prostituee, wat je al deed in je begintijd als model.
In 'Playbirds' speelde je de hoofdrol, met de exentrieke Susie Silvey en de bijzonder muzikale kunstenares Cosey Fanni Tutti.

Je laatste filmrol was in 'Great Rock 'n' Roll Swindle', met de punkband The Sex Pistols, met off course enfant terrible Johnny Rotten, die gek genoeg nog steeds leeft (57). Jij en Sid Vicious hebben nooit de première van deze film meegemaakt.

Je werd topless gefotografeerd op Downing Street 10 door George Richardson. Ter promotie poseerde je bij de Moulin Cinema samen met Suzy Mandel in uitdagende lingerie.

Op je drieëndertigste werd je ingehaald door jongere naaktmodellen en werkte je vooral in je sekswinkel, waarin je ook illegaal materiaal verkocht. Je werd onder druk gezet door de politie, die geld wilde in ruil voor hun bescherming. Doordat je campagne voerde voor minder strenge anti-pornografie wetten intimideerde de politie jou met herhaaldelijke invallen.
Je was neurotisch en depressief, wat verergerde door je cocaïne-verslaving.
In 1976 overleed je moeder, wat je sterk heeft aangegrepen en waardoor je grillig werd en je de relatie met Sullivan verbrak. Je begon steeds meer drugs te gebruiken en je begon te stelen uit winkels.

Op 19 augustus 1979 pleegde je zelfdoding door een overdosis paracetamol in te nemen. Ik wist niet eens dat zoiets mogelijk is. Dit gebeurde in je huis te Walton-on-the-Hill.

Je werd 33 jaar en je bent begraven in de Saint Mary Magdalene Churchyard te South Holmwood, in hetzelfde graf als van je moeder Joan Quilter.

Schrijver: Joanan Rutgers, 13 augustus 2013


Geplaatst in de categorie: idool

5.0 met 1 stemmen 85



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)