Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Achter je glimlach sloeg het noodlot toe

(voor Shirley Winton (1936 - 1976))

Je bent geboren op 4 november 1936 in Sheffield. Je was actrice met de artiestennaam Sheree Wintonen men noemde je 'de Engelse Jayne Mansfield'.
Je zoon is de tv-presentator Dale Winton, geboren op 22 mei 1955 in Nottingham.

In juli 1957 ben je getrouwd met Gary, die nogal dominant was. Je zoon Dale had een moeizame relatie met zijn vader, die hem pestte.
Je was Koningin voor één Dag tijdens het Oldham Charity Carnaval.
In 1968 overleed Gary, op de dag dat Dale zijn mitswa had.

Op je twintigste debuteerde je in 'Miracle in Soho', naar een roman van Emerie Pressburger. Je speelde in meerdere komedies in vooral kleine rollen, maar je klom wel langzaam omhoog als actrice, al werd je ook vaak niet genoemd, omdat je aandeel te miniem was.
In 'The Road to Hong Kong' speelde je naast Bing Crosby, Bob Hope en Joan Collins, maar je werd niet genoemd.

Je speelde Miss Benedict in 'The Bergonzi Hand' en je speelde Kath in 'Love Story'.
De laatste jaren speelde je vooral in tv-series, zoals in de komedie 'Terry - Thomas', met een grote rol naast Donald Sutherland, en in de misdaadserie 'The Sentimental Agent'.
Je was een mooie blondine, maar onrustig en je had een groot aanvoelingsvermogen voor wat goed of verkeerd was.
In 1958 stond je op de cover van 'Picturegoer' en in 1959 woonde je in Iver Court, waar Dale op de Aldenham School zat.

In 1965 heb je dan eindelijk voor eens en altijd je eerste hoofdrol in het tv-drama 'The Big Eat' van Ted Kotcheff. Er waren dan ook geen medespelers. Je speelde in 'Thunderball', met Jean Connery als James Bond. Je laatste filmrol was als lady Pupil Rhubarb' in de korte komedie 'Rhubarb' van Eric Sykes.

Op 29 mei 1976 pleegde je in je woning in Hampstead zelfdoding met een overdosis barbituraten. Je zware, voortdurende depressie had de strijd gewonnen.
Je werd veertig jaar en je bent in het Golders Green Crematorium gecremeerd, waarna je as is verstrooid. Op een bord staat 'In Loving Memory of Sheree Winton, Beloved Mother of Dale'.
Dale was 21 toen jij overleed en hij had je graag verteld, dat hij homofiel is.
Je had je zelfdoding zorgvuldig gepland en je bent door Dale gevonden.

Dale kwam pas op zijn 47-ste uit de kast als homofiel en hij is een populaire radio-dj en tv-presentator.

Schrijver: Joanan Rutgers, 2 januari 2014


Geplaatst in de categorie: idool

3.5 met 2 stemmen 91



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)