Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

De grootste tegenstander van Poetin

Aleksej Anatoljevitsj Navalny is op 4 juni 1976 in Boetin geboren. Hij is advocaat en politiek/sociaal activist.

Als blogger heeft hij de wijdverbreide corruptie van hoge overheidsfunctionarissen belicht.

Door hem werd de regeringspartij Verenigd Rusland ontmaskerd als een partij van oplichters en dieven.

Tijdens protesten is hij vele malen opgepakt.

Hij en zijn broer Oleg zouden het bedrijf Yves Rocher onder druk hebben gezet om onvoordelige contracten te ondertekenen. Yves Rocher ontkent elke vorm van schade.

De schijnheilige overheid verzint van alles om tegenstanders uit te schakelen. De openbare aanklager eiste tien jaar celstraf voor Aleksej en acht jaar voor Oleg.

Oleg is veroordeeld tot drie-en-een-half jaar gevangenisstraf. Aleksej ook, maar dan voorwaardelijk, omdat hij een grote aanhang geniet. Door een familielid daadwerkelijk te straffen, is een reeds lang gebruikt pressiemiddel.

Aleksej schrijft: 'Er moet een einde komen aan de macht van dieven, schurken en verraders in Rusland. Iedereen moet beseffen, dat die macht alleen maar kan bestaan bij de gratie van onze passiviteit!'.

Denk daarbij ook aan de overleden priester Gleb Jakoenin, die vocht tegen het gecorrumpeerde, politieke systeem van Rusland en tegen de Russisch-orthodoxe kerk, die dat systeem schraagt door er een nationaal-messiaanse glans aan te verlenen.

Aleksej heeft al aangekondigd dat hij de volgende president wil worden en dat hij niet zal liegen en stelen.

Schrijver: Joanan Rutgers, 21 januari 2015


Geplaatst in de categorie: misdaad

5.0 met 1 stemmen 143



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Cornelis Dekker
Datum:
22 april 2021
Waarom zegt Yves Rocher dan niet dat Navalny onschuldig is aan fraude?
Dat zou een simpel statement zijn.
Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
21 januari 2015
Een goed voorbeeld van wat er gebeurt in een land waar geen recht op vrijheid van meningsuiting bestaat. Ik hoop van harte dat Aleksej zijn idealen zal kunnen waarmaken. Dat zal niet meevallen in een land dat al zolang de weg kwijt is. Maar wonderen bestaan. Ook in Rusland.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)