Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Susanne Aartun Sundfor - The Silicone Veil

Susanne Aartun Sundfor is geboren op 19 maart 1986 in Haugesund, Noorwegen.

Vanaf haar twaalfde kreeg ze zangles.

Op haar drie-en-twintigste besloot ze full-time zangeres te zijn.

In 2007 verscheen haar debuutalbum, met 'Walls' en 'Afer Your Departure'.

In 2008 verscheen 'Take One', een live-album.
In datzelfde jaar won ze de Spellemannsprisen voor beste, vrouwelijke prestatie. Ze zei dat ze in de eerste plaats een kunstenares is en niet een vrouw. Dat jaar zong ze ook de psalm 'Ingen Vinner Frem til Den Evige Ro' (Niemand bereikt de eeuwige rust) op het album 'Sorgen og Gleden' (Verdriet en Vreugde) van de Noorse kroonprinses Mette-Marit Tjessem Hoiby.

Susanne's muziek ontroert tot diep in de tenen en het is van een buitengewoon grote schoonheid. Ze doet collega-zangeressen vaak tot tranen bewegen. Ook omdat ze haar niveau nooit zullen bereiken.

In 2010 verscheen 'The Brothel', met de titelsong, 'It's All Gone Tomorrow' en 'Turkish Delight'. In dat jaar werd ze lid van de band Hypertext.

In 2012 verscheen 'The Silicone Veil', met de excellente titelsong, 'White Foxes' en 'Among Us'. Haar videoclips zijn ook erg kunstzinnig. Mini-speelfilms op topniveau.

Ze werkte samen met het Noorse, electronische muziekduo Röyksopp, Svein Berge en Torbjorn Brundtland.

Op 16 februari 2015 verscheen haar zesde album 'Ten Love Songs', met 'Fade Away' en 'Delirious'.

Schrijver: Joanan Rutgers, 23 februari 2015


Geplaatst in de categorie: muziek

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 33



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)