Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Ciara - Dance Like We're Making Love

Ciara Princess Harris is geboren op 25 oktober 1985 in Austin, Texas. Ze is het enig kind van Jackie en Carlton Harris. Ze groeide op in Duitsland, New York, Utah, Californië, Arizona en Nevada. In haar tienerjaren woonde ze in Atlanta en Georgia. Rond haar vijftiende vormde ze met twee vriendinnen de band 'Rumour'. Ze namen enkele demo's op. Nadat de band uit elkaar ging, werd Ciara songwriter voor anderen. Haar eerste succes was het lied 'Got Me Waiting' voor Fantasia Barrino's debuutalbum 'Free Yourself'. Je schreef ook liedjes voor Mýa Marie Harrison.

In 2003 studeerde Ciara af aan de Riverdale High School en kreeg ze een platencontract bij LaFace Records executive, LA Reid, via de producer Jazze Pha. Op 28 september 2004 verscheen haar debuutalbum 'Goodies'. Met naast de titelsong, samen met de rapper Petey Pablo, '1,2 Step', met hip hop zangeres Missy Elliott, 'Oh', met de rapper Ludacris, 'And I', 'Thug Style', 'Other Chicks', 'Pick Up the Phone' en 'The Title'. Ze is op dit album beïnvloed door Michael en Janet Jackson, Beyoncé, Whitney Houston, Aaliyah, Monica, Salt-n-Pepa, TLC en SWV.

Op 5 december 2006 verscheen haar tweede album 'Ciara': The Evolution'. Op dit album is ze beïnvloed door Michael Jackson, Prince en Madonna. Met 'That's Right', samen met de rapper Lil Jon, 'Like a Boy', 'Promise', 'Can't Leave 'em Alone', met 50 Cent, 'Get Up', met Chamillionaire, 'So Hard', 'I'm Just Me' en 'I Found Myself'. Dit album stond op nummer één in Amerika en het werd platina. Op 3 mei 2009 verscheen haar derde album 'Fantasy Ride', met 'Love Seks Magic', samen met Justin Timberlake, 'Turntables', met Chris Brown, 'Like a Surgeon', 'Never Ever', met Young Jeezy, 'Work', met Missy Elliott, 'High Price', met Ludacris, 'Lover's Thing', met The-Dream en 'I Don't Remember'. Dit album was aanzienlijk minder succesvol dan haar vorige albums.

Op 10 december 2010 verscheen haar vierde album 'Basic Instinct', met naast de titelsong 'Ride', samen met Ludacris, 'Gimmie Dat', 'Heavy Rotation', 'Speechless', 'Turn It Up', met Usher, 'You Can Get It', 'Wants for Dinner' en 'I Run It'. Haar commerciële succes daalde en in 2011 tekende ze een platencontract bij Epic Records. Op 5 juli 2013 verscheen haar vijfde album 'Ciara', met 'I'm Out', samen met Nicki Minaj, 'Party Body', 'Super Turnt Up', 'Livin 'It Up', met Nicki Minaj, 'Overdose' en 'Where You Go' met Future.

Ciara was vanaf oktober 2013 verloofd met Future, oftewel Nayvadius Demun Wilburn (1983, Atlanta) en op 19 mei 2014 werd hun zoon Future Zahir Wilburn geboren. In augustus 2014 verbrak Ciara de relatie met Future senior, die nog drie kinderen bij drie andere vrouwen heeft. Ciara had ook een liefdesrelatie met de rapper Bow Wow, 50 Cent en Amar'e Stoudemire, een basketball speler. Op 1 mei 2015 verscheen haar zesde album 'Jackie'. Met naast de titelsong 'Dance Like We're Making Love', met een spetterende, hoogstartistieke muziekvideo van Dave Meyers, waarbij de danskunst van de uiterst aantrekkelijke Ciara ook goed in beeld komt. Verder met 'I Bet', 'I Got You', 'One Woman Army', 'Stuck on You', 'Fly' en 'Give Me Love'. Op 21 januari 2016 heeft Ciara Future senior aangeklaagd wegens smaad en laster. Op 11 maart 2016 is Ciara verloofd met de geluksvogel Russell Wilson (1988, Cincinnati), de quarterback van de Seattle Seahawks.

Schrijver: Joanan Rutgers, 8 april 2016


Geplaatst in de categorie: muziek

3.2 met 6 stemmen 183



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
8 april 2016
Levensbeschrijving van een bloedmooie vrouw die ook nog kan dansen en zingen. De video is zeer erotisch, met een fantastisch passionele dans erin verwerkt. Graag gelezen, gehoord, gezien!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)