Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

MACHT VERDWIJNT _ EN HERWINT

Meer dan duizend jaar geleden opende het vrije en onbedorven Amerika een verbaasd oog. Er kwamen Vikingen op zijn kust, die ook snel weer verdwenen. Het bestaan van de eerbare roodhuiden werd gelukkig niet bedreigd.

Er gingen wat eeuwen voorbij.
Daarna heersten ondernemende en krachtige ontdekkers over dit deel van de wereld.
Geweldige bouwlust en nieuwe voertuigen veroverden snel het zuivere land, waar vernuftige, onnoemelijk grote kapitalen woekerden.

Wat onderneemt het zegevierende heden?
Het sterkste gebied op onze aardbol wil wellicht zichzelf opnieuw ontdekken, zoekt zijn verstrooide en veelal vergeten oudheid om dit reine, maar kleinschalige leven te behoeden en te bewaren.

Schrijver: Han Messie, 12 februari 2017


Geplaatst in de categorie: tijd

3.5 met 4 stemmen 285



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
12 februari 2017
Was het maar waar dat ze naar hun vergeten oudheid op zoek waren, Han, dat er eindelijk gerechtigheid kwam voor de weinig nog levende oorspronkelijke bewoners van het land. Zou het land weer van hun worden, dan zou dat een zegen voor de wereld zijn. Maar ik heb de indruk dat weinig van de huidige inwoners daarmee bezig is. En die rare tanspray oranjehuid stropdascowboy al helemaal niet.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)