Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Laura Marling - Gurdjieff's Daughter

Je bent geboren als Laura Beatrice Marling op 1 februari 1990 in Eversley, Hampshire. Jouw vader, Sir Charles William Somerset Marling, is een muziekleraar. Jouw ouders kregen drie dochters, waarvan jij de jongste bent.
Op jouw vijfde begon je gitaar te spelen. Als tiener begon je liederen te schrijven. Jouw familie was behoorlijk muzikaal onderlegd en jouw vader was de eigenaar van een opnamestudio.

Jouw vader liet je met de volksmuziek kennis maken en hij vormde jouw muzikale smaak. Dat vond je deels een zegen en deels een vloek. Op jouw zestiende werd je lid van de indiemuziekband Noah and the Whale, opgericht in 2006 door de zanger Charlie Fink, de vioolspeler Tom Hobden en de gitarist Fred Abbott. De basgitarist Matt Owens kwam er een half jaar later bij.

In 2007 zong je mee op het lied 'Suspicous Eyes' van de indierockband The Rakes. In datzelfde jaar verscheen jouw debuut-EP 'London Town' en daarna de EP 'My Manic & I'.

Jij was de vriendin van Charlie en je zong mee op hun eerste album 'Peaceful, The world lays me down' uit 2008, met naast de titelsong o.a. 'Do What You Do', 'Give a Little Love'en 'Hold My Hand as I'm Lowered'. Toen jouw relatie met Charlie stuk ging, stopte je ook met de band.

Begin 2008 verscheen jouw debuutalbum 'Alas, I Cannot Swim', met o.a. 'Failure', 'You're No God'en 'Your Only Doll (Dora)'. Jouw ex-geliefde Charlie was de producer.
Op 25 maart 2008 gaf je een concert in het Amsterdamse Paradiso, met in het voorprogramma Marcus Mumford, met wie je een relatie had.
Eind 2009 deed je met Mumford & Sons en de Indiase band Dharohar Project een Indiase tournee in New Delhi, Bombay, Poona, Haiderabad en Calcutta.

In 2010 verscheen jouw tweede album 'I Speak Because I Can', met naast de titelsong o.a. 'Goodbye England (Covered in Snow)', 'Hope in the Air', 'Devil's Spoke' en 'What He Wrote'. Je kreeg lovende kritieken en je werd met Joni Mitchell en Bob Dylan vergeleken.
Op 5 april 2010 gaf je een concert in De Melkweg in Amsterdam.
In juni 2010 verscheen de EP 'Mumford & Sons, Laura Marling & Dharohar Project'.

In het najaar van 2010 verscheen de single 'Blues Run The Game', een cover van de folkzanger Jackson C. Frank. Op de B-kant stond een herinterpretatie van 'Needle And The Damage Done' van Neil Young.


In 2011 verscheen 'A Creature I Don't Know', met o.a. 'The Beast', 'Don't Ask Me Why', 'Night After Night', 'My Friends' en 'Sophia'. Op 27 mei 2013 verscheen 'Once I Was An Eagle', met o.a. 'I Was an Eagle', 'Little Love Caster', 'Where Can I Go?' en 'Pray for Me'.

In 2015 verscheen 'Short Movie', met naast de titelsong o.a. 'Warrior', 'Howl', 'I Feel Your Love' en jawel, het meesterlijke 'Gurdjieff's Daughter'. Het kan gaan over Eve Taylor, Cynthie Sophia Howarth of Svetlana Hinzenberg.

In het voorjaar van 2017 verscheen jouw album 'Semper Femina', met o.a. 'Don't Pass Me By', 'Wild Fire' en 'Nothing, Not Nearly'.

Vanaf eind 2014 woon je in Londen.


Zie ook: https://www.youtube.com/watch?v=5hnKz9rlna4

Schrijver: Joanan Rutgers, 31 mei 2017


Geplaatst in de categorie: idool

4.5 met 2 stemmen 38



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)