Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

What a wonderful world ...

Aan het eind van de boulevard zit af en toe een straatmuzikant op een klarinet bekende melodietjes te spelen. Gisterenmiddag toen we aan kwamen lopen speelde hij het bekende “What a wonderful world” van Louis Armstrong. We hoorden de electronisch versterkte muziek al van verre. In het kistje dat de muzikant op een dekentje voor zich op de grond heeft staan, liggen een paar muntjes die er waarschijnlijk door voorbijgangers zijn ingegooid. Ook wij gooien een paar muntjes in het kistje. De muzikant glimlacht naar ons terwijl hij doorspeelt. Het is goede vrijdag veertien april tweeduizendzeventien. Na de negenenvijftig kruisraketten, die begin april vanaf een Amerikaans oorlogschip in de Midellandse Zee op een vliegveld in Syrië werden afgevuurd als vergelding voor een volgens de Amerikanen door het Syrische regime op burgers uitgevoerde aanval met chemische wapens, was donderdag dertien april IS in Afghanistan aan de beurt. Toen voerde Amerika met een MOAB-bomb (Massive Ordnance Air Blast bom) een aanval uit op een door IS gebruikt ondergronds tunnel- en grottencomplex in het oosten van Afghanistan. Tezelfdertijd stoomde een deel van de Amerikaanse vloot op naar de wateren rond het Koreaanse schiereiland. Volgens de berichten om, al dan niet met goedkeuring van China en /of Rusland, de Noord Koreaanse leider Kim Jong-un eventueel “op gepaste wijze” tot de orde te roepen. Wat onder “op gepaste wijze” verstaan moest worden, werd niet bekend gemaakt. Maar geen angst, dat doet D.J. Trump waarschijnlijk na afloop. Op die hem inmiddels bekende welsprekende manier.

Schrijver: hans uil, 25 september 2017


Geplaatst in de categorie: politiek

5.0 met 2 stemmen 55



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)