Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Chris Stapleton - Sometimes I Cry

Je bent geboren als Christopher Alvin Stapleton op 15 april 1978 in het Kentucky hospital in Lexington, Kentucky. Je bent in het stadje Staffordsville opgegroeid, nabij Paintsville. Jouw moeder werkte op de lokale gezondheidsafdeling en jouw vader was een mijnwerker. Je komt uit een familie van mijnwerkers. Je hebt een oudere broer en een jongere zus. Op 14 juli 1882 werd het eerste postkantoor in Staffordsville opgericht.

Je ging naar de Johnson Central High School in Paintsville, waar je jouw diploma behaalde. Daarna studeerde je een jaar techniek aan de Vanderbilt University in Nashville, in 1873 door de zakenmagnaat/filantroop Cornelis Vanderbilt opgericht. In 2001 verhuisde je naar Nashville om een muziekcarrière te beginnen. Je werd een songwriter voor Sea Gayle Music en in 2007 werd je de frontman van de bluegrass-groep The Steeldrivers, met als resultaat o.a. de hits 'Blue Side of the Mountain' en 'Where Rainbows Never Die'.

In 2010 richtte je de Southern-rockband The Jompson Brothers op, met wie je tot 2013 hebt opgetreden. In oktober 2013 verscheen jouw debuutsingle 'What Are You Listening To?' bij Mercury Nashville, maar dat liep volkomen in de soep. In 2013 zong je samen met jouw vrouw, de singer-songwriter Morgane Hayes, het lied 'Amanda' van Don Williams in de Grand Ole Opry in Nashville. Je bent een soulzanger met een bariton-vocaal bereik. Ray Charles, Otis Redding, Freddie King en Stevie Ray Vaughan hebben jou beïnvloed.

Op 5 mei 2015 verscheen jouw debuutalbum 'Traveller' bij Mercury Nashville, met naast de titelsong o.a. 'Fire Away', met een tragische videoclip, 'Tennessee Whisky', geschreven door Dean Dillon en Linda Hargrove, 'Whisky and you', 'Daddy Doesn't Pray Anymore', 'Might as Well Get Stoned', 'Outlaw State of Mind' en 'Sometimes I Cry'. Jouw vrouw zong op dit meesterlijke album mee. Je maakte dit album na het overlijden van jouw vader in 2013 en tijdens een roadtrip daarna, terwijl Morgane jouw mooiste songs wist uit te pikken.

Op 5 mei 2017 verscheen jouw tweede album 'From A Room: Volume 1', wat je samen met de platenproducent Dave Cobb hebt geproduceerd, met o.a. 'Broken Halos', 'Last Thing I Needed, First Thing This Morning', 'I Was Wrong', 'Without Your Love' en 'Either Way'. Morgane en jij kregen twee kinderen en in oktober 2017 kondigden jullie de komst van een tweeling aan. Op 1 december 2017 verscheen jouw derde album 'From A Room: Volume 2' bij Mercury Nashville, met o.a. 'Millionaire', 'Nobody's Lonely Tonight', 'Drunkard's Prayer' en 'Friendship'.

Schrijver: Joanan Rutgers, 3 februari 2018


Geplaatst in de categorie: idool

3.0 met 3 stemmen 47



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)