Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen




Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Sander
Datum:
3 mei 2022
De Waarheid is absoluut. Dat is God en Hij leeft. Jezus Christus is de Weg, de Waarheid en het leven.
Naam:
A. Sandee
Datum:
24 februari 2009
Email:
alexsandeehome.nl
Beste Hendrik: er bestaan niet "alleen maar subjectieve waarheden", er bestaan waarheden. Alleen die heten paradoxen. En uitsluitend beweringen die stellen dat iets wel bestaat dienen bewezen te worden. En dat kan dus helaas niet met paradoxen. Dus het enige dat wel bestaat is dus zinloos door z'n bewering maar zinvol door het deurtje naar inzicht.
Naam:
Hendrik Klaassens
Datum:
14 februari 2009
Email:
klaassens38zonnet.nl
Je spreekt jezelf tegen. Je schrijft nu immers: "de waarheid is zo ongeveer het meest subjectieve item op Aarde. Oftewel: er is maar één waarheid en die is dat er geen waarheid is."
Als er alleen maar subjectieve waarheden bestaan op aarde, hoe kun je dan telkens met klem beweren dat er geen hemel is en geen God? Volgens jou zijn ontologische uitspraken toch onmogelijk?
Naam:
A. Sandee
Datum:
12 februari 2009
Email:
alexsandeehome.nl
Ev'rything is in the eye of the beholder, m.a.w. de waarheid is zo ongeveer het meest subjectieve item op Aarde. Oftewel: er is maar één waarheid en die is dat er geen waarheid is. Oftewel: de paradox is de enige vorm waarin de waarheid zich openbaart.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)