Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Minister Van Middelkoop (Defensie) vindt de risico's te groot om mariniers mee te sturen aan boord van koopvaardijschepen in de Golf van Aden ter bescherming tegen piraterij.
De beslissing van Middelkoop getuigt niet van de door zijn premier geroemde VOC-mentaliteit!

Schrijver: M. Feith, 24 juni 2009


Geplaatst in de categorie: oorlog

3.8 met 4 stemmen 177



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Hendrik Klaassens
Datum:
24 juni 2009
Helemaal mee eens! Volgens minister Van Middelkoop werkt het meesturen van mariniers 'escalerend' en is dat niet aan te raden.
Natuurlijk houdt dat risico's in, maar wat wil hij dan? Wil hij een partijtje welzijnswerkers op de zeerovers afsturen om met hen te praten over de sociale achtergronden van de piraterij?

Een eenheid van de mariniers aan boord van de koopvaardijschepen zorgt er in elk geval voor dat de zeerovers het wel uit hun hoofd zullen laten om Nederlandse schepen nog langer aan te vallen.
In de bloeitijd van de VOC waren alle koopvaardijschepen trouwens bewapend en heus niet met klapperpistooltjes.
In tijden van oorlog vormden zwaar bewapende VOC-schepen een substantiëel onderdeel van de oorlogsvloot.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)