Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Ook al staan veel van mijn beweringen op gespannen voet met elke horizon van Geloof en Verstand, de creatieve zoektocht van mijn denken lijdt in mijn ogen geen schipbreuk. Het dogmatisch vasthouden aan onvoldoende grond voor de kennis, alsook het funderingspostulaat en de verhaaltechniek, is natuurlijk iets anders. Mocht u daar inhoudelijk kritiek op hebben, dan zie ik uw opbouwende reactie graag tegemoet. "Wat kan ik weten?" vraagt immers elke generatie weer kritische aandacht. Terug naar Kant betekent naast het zuigen van het zintuiglijke weliswaar reflectie, persoonlijk schilder ik liever het onbewuste, paradoxale en absurde.

Schrijver: Varifocus, 30 november 2009


Geplaatst in de categorie: bedankt

3.6 met 5 stemmen 1.065



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Günter Schulz
Datum:
1 december 2009
Email:
ag.schulztiscali.nl
Immanuel Kant zou het net zo geformuleerd kunnen hebben. Edoch, absurd of niet, het schilderen van het onbewuste lijkt me nogal paradoxaal zo niet onmogelijk. Het zou betekenen, dat het "onbewuste" middels een soort osmose-effect een reflex in ons bewustzijn genereert, waardoor je de indruk krijgt contact met het onbewuste te hebben gemaakt. Op zichzelf een boeiende gedachte om er eens wat langer bij stil te staan. Misschien heb je bij deze zelfs een 'Fre(u)d'iaanse invalshoek ontdekt.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)