Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

God is een eigenschap van de menselijke geest; een heel eiland, ter plekke uitgetreden.
Een dode vraag: hoe het de slachtoffers in hun laatste seconden is vergaan.

Geen antwoord kan de schrik, de angst, de pijn, de hoop en de wanhoop, beschrijven, - elke schrijver zou geestelijk aan de beelden ten gronde gaan.

Toch kunt u ze allemaal in die Grote Stad zien staan, met een beetje geloof.
Er valt nog alles te vieren in Zijn naam.

Misschien biedt God namens moeder Natuur ook aan de hulpverleners wel Zijn excuses aan.
Ik bid, maar hou het verder droog.

Schrijver: Varifocus, 18 januari 2010


Geplaatst in de categorie: liefde

-0.8 met 5 stemmen 345



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Theo_Dosius
Datum:
20 januari 2010
Je stelt eerst dat God een eigenschap van de menselijke geest is, en dus niet buiten de menselijke verbeelding om bestaat, en daarna schrijf je opeens dat Hij misschien wel zijn excuses gaat aanbieden.

Hoe kan een eigenschap van de menselijke geest zijn excuses aanbieden aan moeder Natuur en de hulpverleners? Is een eigenschap een handelend subject?
Je beweert steeds dat er geen God is, maar je hebt Hem wel nodig om iemand ter verantwoording te kunnen roepen en je op af te reageren. Dat is het hele eieren eten bij jou. Je doet dat in feite al jaren.
Naam:
Maria
Datum:
20 januari 2010
Ik zag op tv op het eiland zelfs een compleet ingestorte kerk met mensen onder het puin. Over moeders hoef je je in elk geval nooit geen zorgen te maken, ze zorgen hoe en waar dan ook altijd goed voor hun kinderen, ook al liep de vader weg.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)