Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen




Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
Regatta
Datum:
20 mei 2011
Op de genoemde pagina van wikiquote staan de namen van de schrijvers onder hun citaten, zag ik later. Dat citaat is van Publilius Syrus.
Ik denk dat we allemaal putten uit een collectief geheugen dat hoort bij onze Europese cultuur. Soms heb je een uitspraak gelezen die je raakt, waarna je hem onthoudt. Later komen die woorden spontaan te voorschijn in een situatie die met dat citaat te maken heeft, zonder dat je nog weet waar je het vandaan hebt.
Op www.quotationspage.com/quotes/Publilius_Syrus zag ik een heel mooie verzameling citaten van die Syrus; het moet een wijs man zijn geweest.
Naam:
J.de Groot
Datum:
20 mei 2011
Email:
joke190411telfort.nl
Klopt ook, voor de HELFT!
Ik heb het nu gelezen, staat ook nog, geen citaat bekend...!
Ja soms kan een mens dezelfde inval krijgen.
Of iets opslaan, wat hem boeit.
Ik denk, dat ik nog wel even verder kan spitten!
En denk dat Seneca,ook iets heeft opgevangen,wat al eerder gezegd is!
En ja, ergens blijf bij iedereen wel wat hangen wat al verwoord is...zal altijd zo blijven.
Gelukkig maar,anders moet iedereen het wiel opnieuw uit vinden...
Leren en toevoegen,dat geeft de mensheid vooruitgang.
Daar gaat het om.
We zijn allemaal een kopie van,de eerste mens...
Maar wel een beetje bij getrokken, of dat nu altijd een voordeel is, is een ander verhaal.
Naam:
Regatta
Datum:
19 mei 2011
Die bewering is inhoudelijk waar, maar de eerste twee regels zijn vrijwel identiek aan een citaat van Seneca: "Wijs uw vrienden onder vier ogen terecht, maar prijs ze in het openbaar."
Zie hiervoor nl.wikiquote.org/wiki/Vriendschap
Naam:
Günter Schulz
Datum:
17 mei 2011
Email:
ag.schulztiscali.nl
Subliem!
Naam:
Jacob
Datum:
17 mei 2011
Geen speld tussen te krijgen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)