Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen




Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
11 oktober 2011
De Humanisten meenden dat nauwkeurig taalgebruik met nauwkeurig denken te maken had. Zij meenden dat denkfouten taalfouten waren. ( 14e eeuw)

Deze bewering heeft met deductief en inductief denken te maken en is een basisgedachte die niet deductief bewezen kan worden.
Taalfouten zijn denkfouten, er is niet goed nagedacht over het taalgebruik, waardoor de oorspronkelijke betekenis van datgene wat je wilt zeggen in een geheel ander daglicht komt te staan. Een denkfout hoeft niet noodzakelijkerwijze uit foutief taalgebruik voort te komen, maar kan ook ontstaan door een fout in het exacte en/of logische denken. Bijvoorbeeld bij drogredenen.
Je moet bij deze bewering oppassen dat je geen onjuiste logica hanteert : als iemand een denkfout maakt is hij niet goed in taal. Of : als iemand een taalfout maakt dan kan hij niet goed denken.
Naam:
Monique Methorst
Datum:
10 september 2011
Email:
moimoniquelive.nl
Categorie partner?
Naam:
Hendrik Klaassens
Datum:
10 september 2011
Email:
klaassens38zonnet.nl
Mensen denken vaak in begrippen en in beelden, niet in keurige volzinnen, al of niet met een paar spelfouten erin. Daarom kan iemand die taalfouten maakt in principe nog prima denken.
Naam:
J.de Groot
Datum:
10 september 2011
Email:
joke190411telfort.nl
Ik vind de reactie van George een sterkere bewering dan de bewering.
Op het eerste gezicht....
Naam:
George
Datum:
9 september 2011
Je maakt een denkfout als je meent dat mensen die slecht zijn in taal niet kunnen denken.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)