Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

De man is de tweede vergissing van JHWH

Schrijver: Wilma de Bruïne, 16 november 2011


Geplaatst in de categorie: mannen

2.6 met 10 stemmen 193



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
Hendrik
Datum:
19 november 2011
Nee, ik wil alleen weten wat je met die bewering bedoelt.
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
19 november 2011
Het vertrouwen van JHWJ in de mens was zijn eerste vergissing. Eva heeft in het Paradijs van de verboden appel gegeten en Adam verleid om ook van de appel te eten. Omdat JHWH de man als hoofd van het gezin had aangesteld en Adam zich niet aan zijn belofte aan JHWH had gehouden om zich aan Zijn woord te houden is hij zwaarder gestraft met de erfzonde, zijn brood in het zweet zijns aanziens te verdienen en de planten van het veld te eten. Deze erfzonde heeft de man geërfd van Adam en geldt heden ten dage nog. Eva is gestraft met het baren van kinderen in pijn en met haar de vrouw. Er is helemaal geen sprake van seksisme. Adam en Eva zijn door JHWH uit het Paradijs gezet met als gevolg dat ze niet het eeuwige leven zouden verkrijgen maar de dood. Dit is de straf die de mensheid krijgt voor zijn ongeloof in JHWH. Alleen door Jesjoea "Hij zal zijn volk redden van hun zonden"kun je tot Hem komen. Daartoe zul je je moeten bekeren, om vergeving vragen voor je zonden en hem aanvaarden als leidsman in je leven, wat betekent dat je zijn weg moet volgen en het geloof moet verkondigen.
Naam:
paarlen voor de zwijnen
Datum:
19 november 2011
Ik dacht dat seksisme verboden was op deze site?
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
18 november 2011
Sinds wanneer? Wil jij op de eerste plaats? Ik geef je mijn fiat.
Naam:
Hendrik
Datum:
18 november 2011
Is volgens jou de vrouw dan de eerste vergissing?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)