Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Wat er ook aan "verdrietliederen" in omloop is, voor mij kan niets ter wereld op tegen "Ständchen" van Schubert. Ongeveer vijftig jaar geleden heb ik dat voor het eerst gehoord in de uitvoering van D. Fischer-Dieskau en nog altijd grijpt het mij zo hevig aan dat het bijna lichamelijk pijn doet.


Zie ook: http://www.youtube.com/watch?v=K9MVCsYcmJQ

Schrijver: Jacob, 9 juni 2012


Geplaatst in de categorie: muziek

3.4 met 7 stemmen 198



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
10 juni 2012
Email:
joke190411telfort.nl
Zo heeft "haast" iedereen wel een lied/muziekstuk dat ooit een bepaalde indruk heeft achter gelaten en je altijd zal blijven raken.
Heel herkenbaar deze bewering.
Naam:
Jacob
Datum:
10 juni 2012
Email:
tijsterblomlive.nl
@Hildegard: Neen, helaas niet. Wel in een uitvoering door Janet Baker. Ook prachtige muziek. Het is overigens heel goed mogelijk dat een deel van mijn appreciatie voor Ständchen voortkomt uit de context. Maar die is voor anderen niet interessant.
Naar de uitvoering door Fischer-Dieskau ga ik op zoek.
Naam:
Wee
Datum:
9 juni 2012
Ernstig herkenbaar.
Naam:
Hildegard
Datum:
9 juni 2012
Dan heb je hoop ik ook zijn "Nun seh' ich wohl, warum so dunkle Flammen" uit Mahlers liederencyclus Kindertotenlieder met de Berliner Philharmoniker o.l.v. Rudolf Kempe (1955)al gehoord.
Knap je altijd weer van op!
Naam:
Jacob
Datum:
9 juni 2012
De illustratie en de link zijn afkomstig van de redactie.
Daarvoor mijn dank.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)