Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Mijn papegaai praat alleen míj na, een vreemdeling krijgt een knauw, auw, auw auw.......

Schrijver: Alida Booij, 22 juni 2012


Geplaatst in de categorie: humor

2.6 met 7 stemmen 2.187



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
24 juni 2012
Email:
joke190411telfort.nl
Alida, mijn eigen papegaaien hebben mij dit geleerd:

www.nederlands.nl/nedermap/beweringen/bewering/122297.html?zoekresultaat=ja

(Helaas niet meer in leven.)

bewering nr. 891
05-03-2010.
Naam:
J.de Groot
Datum:
24 juni 2012
Email:
joke190411telfort.nl
@, Hendrik je haalt me de woorden uit de mond.
Ik had het niet beter onder woorden kunnen brengen, ja daar zie ik genoeg voorbeelden van!
Alleen wie maakt uit of een stukje iets voorstelt of niet, dat is echt heel persoonlijk.
En gelukkig heeft dat niets te maken met een pittig klein stukje, heel simpel, of met lappentekst waar niet doorheen te komen is.
Voor elk wat wils, het een is niets beter dan het ander.
Naam:
Alida Booij
Datum:
23 juni 2012
Nou Hendrik, ik ben blij dat míjn papegaai níet het speeksel heeft van de hond van Pavlov!
Áls dat zo zijn, blijf ik eeuwig bezig....
Integendeel, ik heb mijn papegaai geleerd hoe hij zich moet gedragen.
Naam:
Hendrik Klaassens
Datum:
23 juni 2012
Email:
klaassens38zonnet.nl
Precies, zo gaat het ook op deze site, Alida. Sommige bloggers applaudisseren als een hondje van Pavlov wanneer een vriend(in) van hen een scheetje laat op nederlands.nl. Zo'n vriend wordt met complimentjes overladen en de hemel in geprezen, ook al stelt het stukje helemaal niets voor. Maar wanneer iemand, aan wie ze een hekel hebben, iets inzendt, wordt het volgens dezelfde automatismen de grond in geboord. De cijferwaardering volgt dezelfde Pavloviaanse principes.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)