Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Van sommige mensen krijg ik schurft.

Schrijver: Wilma de Bruïne, 6 juli 2012


Geplaatst in de categorie: humor

1.7 met 15 stemmen 133



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
8 juli 2012
Yolanda : Hahahaha, pas jij dan maar goed op als je deze bewering leest. Je weet 't nooit met die schurftmijten. Ik krijg bijna schurft van jouw droge humor, moet even achter m'n oor krabben, hè wat jeukt dat lekker. Maar die meiden hadden vroeger , natuurlijk , ook heel veel last van schurft. Ben je daar ook bekend mee? Dit vraag ik maar omdat je de schurftmeid zo benoemd. In ieder geval hebben we er weer een Soa bij. Nee, dit is niet persoonlijk bedoeld maar eerder overdrachtelijk, begrijp je wel?
Naam:
Yolanda
Datum:
7 juli 2012
Schurft (officiële naam: scabies) is inderdaad besmettelijk, een dito huidziekte, die wordt veroorzaakt door de schurftmeid. De aandoening jeukt heftig, vooral ’s nachts. Schurft is een vervelende ziekte, maar gelukkig geen ernstige. Schurft is goed te behandelen. Het is daarbij wel van belang dat mensen in de directe omgeving van de patiënt met schurft meebehandeld worden, dus ook de schrijfster van deze bewering wanneer zij helemaal geen jeuk of huidafwijkingen heeft. Schurft duidt btw niet op een gebrek aan hygiëne. Iedereen ken het krijgen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)