Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen




Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
Monique Methorst
Datum:
13 februari 2013
Email:
moi636yahoo.com
Allen bedankt voor de reacties! Het gaat mij meer om de taal; de uitdrukking "de beuk erin" vind ik al niet zo denderend en totaal niet passen, literair gezien dan. En dan nog het woord "erin"..
Het was een inkoppertje :) kon de kans niet laten liggen.
Wie beweert goed te zijn in literair schrijven, mag wel wat kritischer zijn met het teruglezen van eigen werk, want met deze twee zinnen achter elkaar, slaat hij de plank finaal mis.
Naam:
J.de Groot
Datum:
13 februari 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Irmlinda, ik volg je helemaal!

Maar wat Monique met deze bewering bedoelde, komt volgens mij voort uit een ander schrijven en daar reageerde ik hier op!
Heeft niets te maken met vorige discussies hier bij een andere bewering van jou.
Naam:
Irmlinda
Datum:
13 februari 2013
Email:
irmart140xs4all.nl
Sommige auteurs schrijven om hun gelijk te krijgen, kost wat het kost...
Anderen daarentegen schrijven om ons iets waardevols mee te geven met respect voor ieders eigen standpunten. Er wordt geroepen dat een ander moet luisteren, terwijl de roepende zelf niet zijn oor te luister legt bij andersdenkenden. Niemand weet de (volledige) waarheid, als die al bestaat.
Wie durft te twijfelen aan zijn eigen gezichtspunten is in mijn ogen een krachtig en wijs mens, doordat men ruimte maakt om te veranderen en dus te groeien en daar hoort 'de beuk erin' NIET bij!
Zinvol schrijven Monique;-D
Naam:
J.de Groot
Datum:
12 februari 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Nou Monique, niet overdrijven hoor,
de beuk er in, nee dat klinkt niet literair, maar is soms wel eens nodig soms, ha,ha,...
ik heb er wel zin in!
Naam:
Hendrik
Datum:
11 februari 2013
Email:
klaassens38zonnet.nl
Ja, dat is mode tegenwoordig, Monique.:-) Goed gezegd. Sommige mensen verkeren in de waan dat je je als schrijver vooral moet profileren door anderen met grof verbaal geweld de grond in te boren. Dat is toch echt een gruwelijk misverstand.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)