Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen




Er zijn 13 reacties op deze inzending:

Naam:
Ineke
Datum:
2 juli 2014
wat heerlijk dat er zo veel gelijkgestemden zijn!

misschien dat er dan nog een ietsepietsie hoop is voor de mensheid, maar ik vrees het ergste..
Naam:
Franciscus Borst
Datum:
14 maart 2013
Email:
franciscusborsthotmail.nl
Ik sta 100% achter je bewering Monique. Het is een pracht uitspraak. En al zou een dier daar wel over na kunnen denken zouden zij het waarschijnlijk tijdverspilling vinden. Er is namelijk maar een beest in het dierenrijk en dat is de mens zelf. En laat de personen met hun kortzichtige argumenten en die over woordjes vallen al weten zij precies wat je bedoelt ook daar maar eens over nadenken.
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
22 februari 2013
Hallo Monique, je zult ongetwijfeld ook wel gelijk hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat een dier ooit zal denken dat hij dierlijk is of menselijk.
Naam:
Monique Methorst
Datum:
21 februari 2013
Email:
moi636yahoo.com
Wilma, dieren kunnen wel degelijk denken hoor, zo werd tot voor kort ook gedacht dat kreeften niets voelen. Wel dus, maar het zal wel weer jaren duren voor er iets gedaan wordt met het onmenselijke van een kreeft levend koken.
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
21 februari 2013
Dat zijn dan 2 onderscheidingen: dat wij mensen kunnen denken en dat wij, als mens, van onszelf vinden dat we menselijk zijn.
Naam:
Alida Booij
Datum:
21 februari 2013
Soms voelt een dier méér aan dan een mens..
Naam:
Hendrik Klaassens
Datum:
20 februari 2013
Email:
klaassens38zonnet.nl
Hoi Monique, je bedoelt dat wij in moreel opzicht niet boven het dier staan? Ja, wat dat betreft heb je gelijk. Ethisch gezien is de mens nog steeds een soort Neanderthaler. We maken elkaar nog dagelijks af en maken onze eigen planeet kapot: dat noemen sommigen 'vooruitgang':-)
Naam:
Monique Methorst
Datum:
20 februari 2013
Email:
moi636yahoo.com
Hendrik: het draait om het woord "menselijk".
Naam:
Hendrik Klaassens
Datum:
19 februari 2013
Email:
klaassens38zonnet.nl
Hoi Monique, ik denk dat er toch wel verschillen zijn tussen mens en dier. Een dier kan niet bewust kiezen uit verschillende mogelijkheden, maar volgt de prikkel die past bij zijn instinct. Verder leeft een dier in het hier en nu, terwijl een mens zich in gedachten in tijd en ruimte kan verplaatsen. Ook zijn mensen creatiever en inventiever dan dieren. Al met al is de mens in staat om ruimteschepen te bouwen zoals de Pioneer-10 en de Voyagers 1 en 2, die nu al op weg zijn naar andere sterren. Dergelijke hoogstandjes zie ik dieren nog niet gauw maken.
Naam:
Monique Methorst
Datum:
19 februari 2013
Email:
moi636yahoo.com
Ben blij met jullie reacties, mooi compliment Jacob!
Deze zin hoort bij mijn dagcolumn over dieren versus mens.
Naam:
J.De Groot
Datum:
19 februari 2013
Email:
joke190411hotmail.com
..ach, de hele aardse planeet is één grote beestenbende, inclusief de mensheid.
Sterk!
Naam:
Jacob
Datum:
19 februari 2013
Email:
tijsterblomlive.nl
Een prachtig aforisme. Dit verdient het een klassieker te worden !
Naam:
Günter Schulz
Datum:
18 februari 2013
Email:
ag.schulztiscali.nl
Die gedachte is ons dierbaar.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)