Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen




Er zijn 8 reacties op deze inzending:

Naam:
Lodewijk van Til
Datum:
19 april 2013
Blij dat je weer terug bent. Leuk gevonden deze bewering, maar sterker zijn je verhalen, waarmee je je kunt meten met de grote verhalenschrijvers, waarvan de meesten, jammer genoeg overleden zijn.
De woordkeus, de samenhang van de woorden, we kunnen er weer van genieten.
Naam:
Datum:
18 april 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Nico, dat heb je heel goed, die cijfertjes hebben ook niets om het lijf!
Dat alles is geheel niet belangrijk. Weet ik veel hoe vaak Günter zei....ik ga stoppen.
Misschien maar een paar keer is goed mogelijk! Doet ook niet ter zaken nu. Maar ik vind hem een wijsmens.
En daarom mag ik hem heel graag.
Dat hij...Günter nog zo op zijn leeftijd zo bij de les is kan ik alleen maar...blij mee zijn!
Als iedereen zo zou nadenken met wat hij/zij naar buiten bracht, ja dan zou er heel veel gewonnen zijn op deze site, wat zeg ik...in deze wereld.
Naam:
Nico Noorman
Datum:
18 april 2013
Email:
niconoormanhotmail.com
Ja Joke nu wringt bij mij de schoen. Günter gaat en komt terug. Dat is éen. Hij gaat weer en komt terug. Dat is twee. (Günter mag alles van mij hoor maar dit terzijde) Hij gaat honderd keer en komt terug. Dat is honderd. Dus als hij honderd keer weggaat kan hij niet honderd en één keer terugkomen. Maar met Günter weet je nooit natuurlijk.
Naam:
J.de Groot
Datum:
18 april 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Günter, je weet ik steek graag overal de draak mee, niet iedereen begrijpt dat.
Jou woordspelletje had ik wel begrepen hoor!
Maar kon het net even goed gebruiken in een onderhuidse irritatie altijd maar weer ...
-wie de schoen past trekke hem aan-!
Zo'n afgezaagde uitdrukking komt steeds weer op tafel.

Maar dat is voor de rest niet belangrijk, wat wel belangrijk is, ga ik je nu zeggen: fijn dat je af en toe je neus weer eens laat zien!
Of je nu honderd keer weggaat...geen probleem als je maar honderd en een keer weer terug komt.

Jouw inzicht is (vind ik) heel belangrijk.
Naam:
Günter Schulz
Datum:
18 april 2013
Email:
ag.schulztiscali.nl
Het spreekt vanzelf, dat ik de reacties en de waarderende uitlatingen over het feit, dat ik opnieuw (zij het minder frequent) plaatsingen verricht, zeer waardeer. Hoewel mijn aanvankelijk “weloverwogen” motivering nog grotendeels overeind staat, heeft een verschijnsel, dat je het meest kunt vergelijken met een gevoel gelijkend op heimwee, mij uiteindelijk doen zwichten.

@Hendrik en Joke: Het is opvallend, dat in een zuiver op woordspeling en associaties gebaseerde, speels bedoelde bewering, door een ieder verschillend, een vermeende diepgang wordt verondersteld. Niets mis mee en vleiend voor mij, maar eigenlijk ook niet ontbloot van een op de loer liggende valkuil. Wanneer mijn insteek deze intentie zou hebben gehad zou, in een heel extreem voorbeeld, een persoon met een zware handicap in deze zich zeer kunnen storen aan een dergelijke bewering.

@ Len: misschien heb ook jij een dergelijke impact als een mogelijk extreem resultaat van deze bewering gezien. Aangezien jij dit met een knipoog als een ‘uitdagende bewering’ signaleert stelt het mij ook weer gerust. - Gaarne bevestig ik ook, dat enkele veranderingen op de site mij weer hebben doen terugkeren, Len, al zal mij door sommigen, terecht of niet, gebrek aan standvastigheid en consequentheid alsnog kunnen worden verweten.
Naam:
Len Cornelis
Datum:
17 april 2013
Uitdagende bewering. Ik vertrouw erop, dat Günter niet al te veel klachten naar een psychiater wenst te verwijzen. Overigens, Günter, is het goed je weer hier te treffen. Benieuwd of enkele veranderingen op de site hierbij voor jou meespelen.
Naam:
J.de Groot
Datum:
16 april 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Günter dat krijg je er nu van,
iedereen roept maar steeds al dan niet terecht,
wie de schoen past trekke hem aan!

Bij elk verschil van mening, en/of als een berisping, wordt dit constant uitgesproken of komt dat voorbij.
En iedereen maar passen...en dan gaat er toch iets wringen ten aller tijden.
Werk genoeg nog voor de zielenknijpers!
Dat heb je goed gezien Günter!
Naam:
Hendrik
Datum:
15 april 2013
Email:
klaassens38zonnet.nl
Goedemorgen Günter, je zou best eens gelijk kunnen hebben. Ik denk dat heel veel ziekten en klachten ontstaan doordat mensen geestelijk niet in balans zijn of zich ongelukkig voelen. Fijn trouwens om te merken dat je weer nieuwe inzendingen plaatst!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)