Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Humor is een veel besproken onderwerp op dit moment,
Prima!
Humor is niet alleen maar lachen met/om grappen en grollen.
Neen! Humor is een veerkracht om altijd en waar dan ook een uitweg te zien in een onoverzichtelijke situatie, van welk niveau dan ook, zelfs in een noodgeval.
Het is een drijver die je net even de kracht geeft om dat extra tandje er bij te zetten, en dat kan dan net je redding zijn.
Humor is ook het beste medicijn, geeft geen genezing maar wel verlichting.
Ook dat is heel belangrijk! Wie geen humor heeft en het ook niet kan waarderen heeft een zwaar leven.

Schrijver: J.de Groot, 18 mei 2013


Geplaatst in de categorie: humor

3.9 met 14 stemmen 271



Er zijn 11 reacties op deze inzending:

Naam:
Arie Majoor
Datum:
7 februari 2014
Email:
ariemajoorcasema.nl
Mooi Joke
Naam:
Len Cornelis
Datum:
22 mei 2013
Humor biedt vluchtwegen in donkere tijden. Mooi onderwerp, Joke. De persoonlijke reacties op jouw bewering bieden vertrouwen op meer lichtvoetigheid op deze fraaie site.
Naam:
J.de Groot
Datum:
21 mei 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Ik heb vandaag wat geleerd van foppe,
hij schrijft:
foppe mailt
Ik vind jullie reacties leuk

nou dan zeg ik hem gewoon na, bedanken mag niet...maar zo kan het ook!

Dus aan eenieder die hier een reactie schreef, LEUK!
Naam:
foppe oostenbrug
Datum:
21 mei 2013
Email:
foppeoosttelfort.nl
een mooi stukje over de positieve effecten van humor
met humor kom je een eind
hoi van foppe
Naam:
J.de Groot
Datum:
19 mei 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Dat is zeker waar Ivan, heel veel mensen op deze wereld hebben niets om echt of liever gezegd helemaal niets om te lachen!
Maar kijk nu eens naar die mensen, vaak zijn ze de vrolijkheid zelve ondanks hun ellende, dat is nu zo knap, blijven lachen en plezier maken met al die ellende om je heen!
Daar kunnen veel mensen hier een puntje aan
zuigen! Dat bedoelde ik juist...humor en lachen heeft niets met alléén maar een grap of mop te maken.
Naam:
Ivan
Datum:
19 mei 2013
Email:
grud-ivanhotmail.ph
Hier heeft een ieder het zwaar
Dus in Azie is er niet veel te lachen Joke
Naam:
nita
Datum:
19 mei 2013
Email:
anitabexs4all.nl
Ja, Joke...Zonder in clichés eigenlijk te willen vervallen. Het is zo waar! Jij schrijft dit, zonder hierin (nogmaals) hierin te vervallen. Uniek dus! Ik zou zelf niet weten, wat ik zonder de humor was, of zou zijn nog!
Naam:
Günter Schulz
Datum:
19 mei 2013
Mee eens, Joke. Zoals Jacob terecht opmerkt, kan een ieder die er oog en gevoel voor heeft, ook de traan op de wang van een clown zien glinsteren.
Naam:
Monique Methorst
Datum:
19 mei 2013
Email:
moi636yahoo.com
Absoluut.
Naam:
Jacob
Datum:
18 mei 2013
Helemaal humor en toch niet om te lachen -)
Naam:
Nico Noorman
Datum:
18 mei 2013
Email:
niconoormanhotmail.com
Ja Joke we moeten humor wat serieuser nemen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)